روند پر شتاب تیم های آسیایی

روند پر شتاب تیم های آسیایی

پایگاه خبری فوتبالی- در روزهایی که بازیهای ملی فوتبال در نقاط مختلف جهان برگزار می شود، تیم های آسیایی هم برنامه های متفاوتی را برای خود درنظر گرفته اند.

به گزارش فوتبالی، سال جاری برای تیم های آسیایی به دلیل شروع مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و برگزاری جام ملتهای آسیا در قطر اهمیت زیادی دارد. ضمن اینکه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ جنبه انتخابی جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۲۷ را هم خواهد داشت.

در حالیکه قرار بود در این روزها مسابقات فوتبال غرب آسیا در امارات برگزار شود اما لغو این مسابقات باعث شده تا بیشتر تیم های عربی تنها به بازی های دوستانه اکتفا کنند.

تیم ملی عربستان میزبان جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۲۷ درشهر جده با نتیجه ۲ بریک مغلوب ونزوئلا شد و بعد از این شکست، روز سه شنبه با بولیوی، یکی دیگر از تیم های منطقه آمریکای جنوبی مصاف خواهد داد.

تیم ملی ازبکستان هم که به عربستان سفرکرده است، در دیداری تدارکاتی در شهر جده با تک گل " شومورودوف" بازیکن ۲۷ ساله تیم اسپزیا ایتالیا برابر بولیوی به پیروزی رسید.

تیم ملی کویت که مدت ها است از جمع مدعیان قاره کهن فاصله گرفته است،  با هدایت "روی پینتو" مربی پرتغالی، با ارائه نمایشی نه چندان دلچسب مقابل تیم فیلیپین به برتری ۲ بر صفر رسید. تیم کویت در بازی دوم دوستانه خود سه شنبه میزبان تاجیکستان خواهد بود.

در منطقه شرق، قاره آسیا تیم ملی کره جنوبی در اولین تجربه "یورگن کلینزمن" مقابل کلمبیا به تساوی ۲-۲ رسید.

در این بازی "سون هیونگ مین" زننده هر دو گل "ببرها" در نیمه اول بود. در نیمه دوم کلمبیا هر دو گل خورده را حبران کرد اما بعد از ۲۰سال و چهار بار رویارویی مقابل کره جنوبی، همچنان در حسرت کسب پیروزی برابر این تیم باقی مانده است.

تیم ملی فوتبال ژاپن یمی از قدرت های قاره کهن،  در ورزشگاه ملی توکیو مقابل اروگوئه  به تساوی یک  - یک رسید. با توجه به وجود همکاری های همیشگی بین فدراسیون های کره جنوبی و ژاپن،  روز سه شنبه تیم ژاپن با کلمبیا بازی خواهد کرد و کره جنوبی به مصاف اروگوئه خواهد رفت.

در ادامه بازی های مهم دوستانه تیم های آسیایی، تیم مایسوریه با تایلند، امارات با تاجیکستان، عراق با روسیه، لبنان با عمان و استرالیا با اکوادوربازی خواهند کرد.

۱۹۷۹