مراکش در فکر صعود به المپیک پاریس

مراکش در فکر صعود به المپیک پاریس

پایگاه خبری فوتبالی- تیم امید مراکش به عنوان میزبان مرحله نهایی مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی آفریقا، یکی از مدعیان صعود به بازیهای المپیک است.

به گزارش فوتبالی، چهارمین دوره مسابقات فوتبال زیر ۲۳ سال قهرمانی آفریقا طی روزهای سوم تا هفدهم تیرماه سال جاری در مراکش برگزار خواهد شد و ۸ تیم در مرحله نهایی در دو گروه چهار تیمی به میدان خواهند رفت. این مسابقات ازحیث معرفی ۳ تیم برتر برای حضور در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس اهمیت زیادی دارد.

در حالیکه طی روزهای بعد با برگزاری بازیهای برگشت دور سوم انتخابی، چهره کامل تیم های صعود کننده مشخص خواهد شد، اما تیم مراکش که از هم اکنون به عنوان میزبان از حضور در مرحله نهایی مطمئن است، برای کسب آمادگی بیشتر و انسجام بهتر، بازی های تدارکاتی زیادی را انجام می دهد.

تیم امید مراکش چند روز قبل در دیداری دوستانه با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب ساحل عاج شد و شب گذشته هم در مسابقه تدارکاتی دیگری با ۲ گل از سد توگو عبورکرد. این تیم روز سه شنبه در مسابقه دوستانه سوم خود در این مقطع به مصاف امیدازبکستان خواهد رفت.

مراکشی ها از میزبانی مسابقات امیدهای آفریقا خاطره خوبی را در ذهن دارند. این کشور در حالی سال ۲۰۱۱ میزبان اولین دوره این رویداد بود که توانست با کسب مقام دوم یکی از سهمیه های قاره سیاه در بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن را به خود اختصاص دهد.

 اگرچه حضور تیم امید این کشور در بازیهای المپبک با نتایج خوبی همراه نشد.

حالا بعد از گذشت ۱۲ سال، فوتبال دوستان مراکشی علاقه دارند بعد از درخشش "شیرهای اطلس" در جام جهانی ۲۰۲۲، تبم امید این کشور راهم در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس ببینند.   

۱۹۷۹