قانون جدید پنالتی که دروازه‌بان میلان را عصبانی کرد

قانون جدید پنالتی که دروازه‌بان میلان را عصبانی کرد

پایگاه خبری فوتبالی - برد بین المللی فوتبال قوانین جدیدی را در مورد ضربات پنالتی تصویب کرده است که این قانون حرکات دروازه بان ها در زمان زدن ضربه را به شدت محدود می کند.

به گزارش فوتبالی، این قانون که لقب "قانون ضد دیبو مارتینز" را کسب کرده است، باعث می شود تا حرکاتی مشابه حرکات دروازه بان آرژانتینی در ضربات پنالتی در جام جهانی قطر، محدود شود. در حقیقت برد بین المللی فوتبال محدودیت های شدیدی را برای حرکات دروازه بان ها در نظر گرفته است که همین مسئله با واکنش هایی نیز همراه شده است. مایک ماینیان دروازه بان فرانسوی میلان که جایگزین هوگو لوریس در ترکیب تیم ملی کشورش شده، در توییتی به تمسخر قانون جدید پرداخته و نوشته است:"قوانین جدید برد بین المللی فوتبال برای پنالتی ها در 2026: دروازه بان ها باید پشت به زننده پنالتی بایستند و اگر توپ را مهار کردند، باید ضربه ازاد غیرمستقیم گرفته شود!"

قانون جدید ضربات پنالتی از روز اول ژولای باید اجرا شود که بر اساس آن دروازه بان ها حق پرت کردن حواس مهاجم در ضربات پنالتی را ندارند و نباید تیر دروازه را لمس کنند.  در این قانون آمده است:" دروازه بان نباید به شکل غیرقانونی حواس زننده پنالتی را پرت کند و حق ندارد که توپ را پیش از  زدن ضربه جا به جا کند یا تیرک یا تور دروازه را لمس کند."

4125