جدال مهم دو تیم شمالی در انتخابی جام ملت های آفریقا

جدال مهم دو تیم شمالی در انتخابی جام ملت های آفریقا

پایگاه خبری فوتبالی- در مسابقات انتخابی جام ملت های آفریقا، جدال دو تیم تونس و لیبی در نخستین دقایق بامداد فردا ۵ فروردین شروع خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، با توجه به قدرت تیم های منطقه شمال آفریقا، مصاف های تیم های این منطقه از قاره سیاه اهمیت بسیار زیادی دارد و بارها مصاف قدرت های شمال، صحنه های جذاب و به یادماندنی را خلق کرده است.

دو تیم تونس و لیبی با شرایطی متفاوت، دیداری مهم در چارچوب گروه دهم انتخابی جام ملت های آفریقا را برگزار خواهند کرد.

تونس که چند ماه قبل در جام جهانی به میدان رفت و علیرغم عدم صعود از مرحله گروهی، تیم فرانسه را با یک گل شکست داد، هم اکنون با ۴ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و امید زیادی برای صعود دارد.

در سوی مقابل لیبی مدت هاست که از جمع مدعیان قاره سیاه فاصله گرفته است. آخرین حضور این تیم در مرحله نهایی جام ملت های آفریقا در سال ۲۰۱۲ بوده است و هم اکنون هم با ۳ امتیاز از ۲ بازی در موقعیت خوبی برای صعود به جام ملت های آفریقا قرار ندارد و به همین دلیل به شدت به امتیاز بازی امشب نیاز دارد.

در گروه دهم علاوه بر تونس و لیبی تیم های گینه استوایی با ۳ و بوتسوانا هم با یک امتیاز حضور دارند که با توجه به صعود مستقیم دو تیم از هر گروه به مرحله نهایی، به نظر می رسد رقابت نزدیکی را تا روز پایانی تجربه خواهند کرد.

تیم های تونس و لیبی تاکنون ۱۵ بار در مسابقات مختلف با هم روبرو شده اند. نتایج بازی های قبلی این دو تیم شامل  ۹ برد برای تونس، ۶ پیروزی برای لیبی و یک تساوی بوده است.

اولین بازی تیم های تونس و لیبی در سال ۱۹۵۷ در دومین دوره بازی های ورزشی کشورهای عربی در بیروت لبنان انجام شد که تونس ۴ بر ۳ به پیروزی رسید.

آخرین بازی های دو تیم هم در چارچوب انتخابی جام ملت های آفریقا در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ انجام شد که تونس به ترتیب بردهای قاطع ۴ بر یک و ۵ بر ۲ را کسب کرد.

مسابقات انتخابی جام ملت های آفریقا در سال ۲۰۲۳ ساحل عاج در ۱۲ گروه انجام می شود و از هر گروه دو تیم به طور مستقیم به مرحله نهایی صعود می کنند.

از بین تیم های حاضر در مرحله انتخابی، کنیا از کروه ۳ و زیمباوه از گروه ۱۱ انصراف داده اند.
۱۹۷۹