قلعه‌نویی علیه رکورد 12 ساله مربیان خارجی در تیم ملی

قلعه‌نویی علیه رکورد 12 ساله مربیان خارجی در تیم ملی

پایگاه خبری فوتبالی- پس از سال‌ها یک مربی کار خود در تیم ملی را با تساوی آغاز کرد.

به گزارش فوتبالی، ملی‌پوشان در حالی برابر روسیه به تساوی رسیدند که این مصاف دوستانه، اولین تجربه امیر قلعه‌نویی در بازگشتش به نیمکت تیم ملی بود. او در دوره قبلی حضورش تیم ملی، کار خود را با بردن امارات در 17 مرداد سال 85 شروع کرده بود اما این بار نتوانست با پیروزی استارت بزند.  

در حال حاضر آخرین پیروزی تیم ملی با هدایت امیر قلعه‌نویی به جام‌ملت‌های 2007 آسیا باز می‌گردد؛ جایی که ایران با گلهای جواد نکونام و آندرانیک تیموریان که دومی دستیار فعلی قلعه‌نویی در تیم ملی است، موفق شد مالزی میزبان را در آخرین بازی مرحله گروهی از پیش‌رو بردارد.

در آن دوره تیم ملی پس از صعود از گروه خود، 120 دقیقه برابر کره جنوبی به تساوی رسید و در ضربات پنالتی از مسابقات کنار رفت. تساوی امروز باعث شد تا قلعه‌نویی همچنان در حسرت برد یازدهم خود در قامت سرمربی تیم ملی باقی بماند.

نکته جالب‌تر این است که بعد از افشین قطبی، تمام سرمربیان بعدی تیم ملی کارشان را با برد استارت زده بودند. قطبی در مصافی دوستانه بازی را به چین واگذار کرد اما کارلوس کی‌روش (در 2 مقطع)، مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ موفق به پیروزی در اولین دیدارهایشان با تیم ملی ایران شده بودند.  به این ترتیب رکورد آغاز با پیروزی در تیم ملی که مربیان خارجی 12 سال آن را حفظ کرده بودند، دوباره توسط یک مربی ایرانی شکست. 

2509