گزارش ویژه/ چرا پیراهن‌های تیم ملی، بدون نام بودند؟

گزارش ویژه/ چرا پیراهن‌های تیم ملی، بدون نام بودند؟

پایگاه خبری فوتبالی- دلیل حک نشدن نام بازیکنان تیم ملی پشت پیراهن آنها چه بود؟

به گزارش فوتبالی، تیم ملی در اولین بازی‌اش با امیر قلعه‌نویی، با شکست 0-1 به روسیه در پایان نیمه اول، راهی رختکن شد.جدا از نکات فنی، نکته قابل توجه درباره این بازی، حک نشدن نام بازیکنان تیم ملی پشت پیراهن آنها بود.دلیل این قضیه، یکی از دو موردی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

دلیل اول اینکه به دلیل تغییرات صورت‌گرفته در تیم ملی و اضافه شدن یکسری نفرات و قطعی نشدن شماره های بازیکنان، تیم تدارکات فرصت کافی برای حک کردن نام لاتین بازیکنان پشت پیراهنها را نداشته اند و شاید به همین دلیل، تیم ملی با پیراهن‌های بدون نام، مقابل روسیه قرار گرفت.

دلیل دوم هم می‌تواند این موضوع باشد که امیر قلعه‌نویی دوست ندارد فعلا دستش برای حریفانش رو شود و به همین دلیل کاری کرده که شناسایی بازیکنانش، کار راحتی برای حریفانش نباشد. البته چون شماره‌ها قطعی به نظر می‌رسد، به نظر کار بیهوده‌ای است اما اگر هم چنین نیتی پشت حک نشدن نامها وجود دارد و حتی در آینده هم امکان تغییر اسامی وجود داشته باشد، ویدیوآنالیزورهای حریف، از روی چهره‌ها راحت نام بازیکنان را استخراج و در ویدیوهای آنالیز، هر بازیکن را شناسایی می‌کنند.

در کل اگر نامها حک می‌شد، بهتر و شکیل‌تر بود. آن هم در اولین بازی که قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است! هر چند کم کم هم در بازیهای دوستانه دارد ننوشتن اسامی روی پیراهن ها مرسوم می شود.

گزارش: چیا فوادی