اخباری: حسرت جام‌جهانی را نمی‌خورم/ نوع بازیِ کی‌روش جالب نبود!

اخباری: حسرت جام‌جهانی را نمی‌خورم/ نوع بازیِ کی‌روش جالب نبود!

پایگاه خبری فوتبالی- دروازبان تراکتور علت نتیجه‌نگرفتن تیم ملی در جام‌جهانی قطر را بازی تدافعی شاگردان کی‌روش می‌داند.

به گزارش فوتبالی، عملکرد خوب محمدرضا اخباری در سال‌های اخیر، همواره او را یکی از نامزدهای پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی کرده است. اخباری یکی از چند گلر آماده این روزهای فوتبال ایران است که انتخاب در خط دروازه را برای سرمربی تیم ملی سردردآور کرده‌اند. با این حال دروازبان تراکتور تا امروز چندان توفیقی در تیم ملی نداشته و به اردوی اخیر هم دعوت نشد.

 اخباری اگر چه یکی از گزینه‌های جدی تیم ملی برای قطر 2022 بود اما در نهایت در لیست چهار نفره کی‌روش قرار نگرفت و جام‌جهانی را از دست داد. او حالا در آستانه دهه چهارم زندگی خود امیدوار است دوباره پیراهن تیم ملی را به تن کند و در جام‌ملت‌ها و حتی جام‌جهانی برای ایران به میدان برود. 

 با این وجود اخباری می‌گوید حسرتی بابت نرفتنش به جام‌جهانی نمی‌خورد. او که میهمان نوروز فوتبالی بود، در خصوص غیبتش در لیست کی‌روش برای قطر 2022، گفت: " نرفتن به جام‌جهانی، می‌تواند یکی از حسرت‌های سال گذشته‌ام باشد اما در کل مسئله‌ای نیست که بخواهم برایش حسرت بخورم چون در ذهنم، تلاشم را کرده‌ام و مدیون خودم نیست."

 محمدرضا اخباری همچنین با انتقاد از فلسفه بازی کی‌روش در این تورنمنت، گفت: " تدارک بسیار خوبی برای تیم ملی دیده شده بود و خیلی خوشبین بودم که برای اولین بار به دور بعد صعود کنیم. فرصت خوبی بود اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. همان طور که حتی پیشکسوت‌ها هم واقف هستند، نسل خیلی خوبی هستیم. فوتبالیست‌های به‌شدت باکیفیتی داریم که اکثرا در تیم‌های خودشان در لیگ برتر یا در فوتبال اروپا می‌درخشند. این موضوع نشان می‌دهد پتانسیل وجود دارد اما بحث بازی تدارکی هم هست که بسیار اهمیت دارد. به نظرم با توجه به بازیکن‌های خوبی که مثل سردار و طارمی داریم و در فاز تهاجمی قوی هستیم، این نوع  بازی‌کردن (تدافعی) جالب نبود که نتیجه آن را هم دیدیم." 

2509