رسمی؛ اوزیل از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

رسمی؛ اوزیل از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

پایگاه خبری فوتبالی - مسوت اوزیل، هافبک آلمانی سابق رئال مادرید و آرسنال در سن 34 سالگی تصمیم گرفت که از دنیای فوتبال خداحافظی کند و به این ترتیب کفش هایش را آویخت.

به گزارش فوتبالی، مسوت اوزیل بازیکن تیم باشاک شهیر بود و تصمیم گرفت که دیگر به دوران بازیگری خود خاتمه دهد و باید دید که در ادامه زندگی خود چه برنامه ای خواهد داشت.

دوران اوج مسوت اوزیل در رئال مادرید رقم خورد جایی که او بین سال های 2010 تا 2013 در زمانی که ژوزه مورینیو سرمربی رئال مادرید بود، تبدیل به یک مهره کلیدی در آن تیم شده بود. مسوت اوزیل در لالیگا توانست لقب "پادشاه پاس" را به دست بیاورد. او یک زوج ایده آل برای کریستیانو رونالدو در خط حمله رئال مادرید در آن سال ها بود و آمار او مدام با ژاوی و اینیستا مورد مقایسه قرار می گرفت و خیلی ها اوزیل را بهتر از هافبک های بارسلونا می دانستند.

مسوت اوزیل در تابستان 2013 راهی آرسنال شد و تا سال 2021 در این تیم حضور داشت. اوزیل در سال های اول حضورش در آرسنال عملکرد خوبی داشت اما پس از آن به مرور افت کرد و از ترکیب توپچی ها کاملا کنار گذاشته شد.

اوزیل در فصل 2021/22 در تیم فنرباغچه ترکیه حضور داشت و پس از آن راهی باشاک شهیر شد و اکنون هم از دنیای فوتبال با انتشار یک پست اینستاگرامی خداحافظی کرد. ستاره آلمانی در پست اینستاگرامی خود نوشت:" این افتخار را داشتم که ۱۷ سال به صورت حرفه‌ای فوتبال بازی کنم اما در هفته‌ها و ماه‌های اخیر از مصدومیت‌های زیادی رنج بردم، برای من بیشتر از قبل مشخص شد که حالا زمانی است که صحنه بزرگ فوتبال را ترک کنم. ماجراجویی فوق‌العاده‌ای همراه با احساسات و لحظات فراموش‌نشدنی داشتم. می‌خواهم از باشگاه‌هایم، شالکه، وردربرمن، رئال مادرید، آرسنال، فنرباغچه، باشاک شهیر و همچنین مربیان و همه افرادی که در این مسیر از من حمایت کردند سپاسگزاری کنم. از همه هوادارانی که بدون توجه به اینکه برای چه باشگاهی بازی می‌کنم به من عشق و محبت دادند ممنونم."

مسوت اوزیل در سال 2014 به همراه تیم ملی آلمان قهرمان جام جهانی برزیل شد.

1471