قابی از چهار تیم بزرگی که آدبایور در آن‌ها توپ زد(عکس)

قابی از چهار تیم بزرگی که آدبایور در آن‌ها توپ زد(عکس)

پایگاه خبری فوتبالی - امانوئل آدبایور، مهاجم اهل کشور توگو به طور رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و کفش های خود را آویخت.

به گزارش فوتبالی، این مهاجم در حال حاضر 39 سال سن داشت و در 39 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او در دورانی که جوان تر بود، حضور در تیم های بزرگی را تجربه کرده است و در همان تیم ها به دنیای فوتبال شناخته شد و توانست نامی برای خود دست و پا کند.

آدبایور بین سال های 2006 تا 2009 در آرسنال توپ می زد و در آن تیم به خوبی جا افتاد. او زیر نظر آرسن ونگر برای اولین بار حضور در لیگ برتر انگلیس را تجربه کرد. آدبایور از سال 2009 تا 2012 بازیکن منچسترسیتی بود. البته در این میان در نیم فصل دوم فصل 2010/11 راهی رئال مادرید شد و در تیم ژوزه مورینیو توپ زد. در واقع مورینیو در آن زمان گونزالو هیگواین و کریم بنزما را به عنوان مهاجم نوک در تیمش داشت اما از عملکرد هیچکدام از آن ها راضی نبود و به این ترتیب آدبایور را به طور قرضی به مادرید آورد. امانوئل آدبایور در فینال کوپا دل ری سال 2011 که منجر به پیروزی رئال مادرید مقابل بارسلونا شد، در کنار کریستیانو رونالدو در خط حمله رئال مادرید بازی کرد.

آدبایور در فصل 2011/12 به طور قرضی در تاتنهام توپ می زد و پس از آن قرارداد خود را با تیم لندنی قطعی کرد. آدبایور تا سال 2015 در تاتنهام ماند و پس از آن دیگر دوران حرفه ای او در سرازیری سقوط قرار گرفت.

1471