رسمی؛ خداحافظی ستاره سابق آرسنال و رئال مادرید از دنیای فوتبال

رسمی؛ خداحافظی ستاره سابق آرسنال و رئال مادرید از دنیای فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی - امانوئل آدبایور مهاجم سابق تیم‌های آرسنال و رئال مادرید در سن 39 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و کفش‌هایش را آویخت. 

به گزارش فوتبالی، امانوئل آدبایور روزهای پرفراز و نشیب زیادی را در زندگی‌اش سپری کرد. او در آرسنال به عنوان یک ستاره مطرح شد و سپس به تیم‌های منچسترسیتی، تاتنهام و رئال مادرید پیوست و در نهایت در سال 2021 راهی سماسی، باشگاهی در توگو شد و حالا امروز، خداحافظی‌اش را از دنیای فوتبال اعلام کرد. 

آدبایور با انتشار پستی در اینستاگرام، نوشت: "از عرش به فرش، دوران حرفه‌ای من به عنوان یک فوتبالیست، مسیر فوق العاده‌ای را طی کرد. از همه هوادارانم بابت حمایتشان تشکر می کنم. برای تمام چیزهایی که در زندگی دارم، خدا را شکر می کنم و منتظرم تا ببینم در مرحله بعدی زندگی، چه چیزی انتظارم را می کشد."

آدبایور در سال 1999 در حالی که 15 ساله بود، از توگو بیرون آمد و به باشگاه متز فرانسه پیوست. سپس راهی لیگ برتر و باشگاه آرسنال شد. او در انگلیس، برای 4 باشگاه آرسنال، منچسترسیتی، تاتنهام و کریستال پالاس بازی کرده. در این بین، یک دوره در رئال مادرید و استانبول باشاک‌شهیر نیز توپ زد و سپس تصمیم گرفت تا برای اواخر فوتبالش به توگو بازگردد. آدبایور در طول 593 بازی، 207 گل به ثمر رساند. 

4416