گزارش ویژه/ تاریخ در حال تکرار؛ قلعه‌نویی از آزمون و قدوس چشم می‌پوشد؟

گزارش ویژه/ تاریخ در حال تکرار؛ قلعه‌نویی از آزمون و قدوس چشم می‌پوشد؟

پایگاه خبری فوتبالی- واکنش دیروز قلعه‌نویی به غیبت سردار آزمون و سامان قدوس در کنفرانس خبری که او به صورت ایستاده اجرا کرد، زنگ خطر را برای این دو لژیونر و البته تیم ملی به صدا درآورد.

به گزارش فوتبالی، اولین تمرین تیم ملی با قلعه‌نویی، دیروز در مرکز ملی فوتبال آغاز شد و بی‎حاشیه نبود. در حالیکه نام سردار آزمون و سامان قدوس در میان 32 بازیکن دعوت شده وجود داشت، این دو لژیونر باتجربه به دلایل شخصی در اردوی نوروزی تیم ملی حضور نخواهند یافت.
 
در شرایطی که شب گذشته خبر انصراف سردار با عذر خواهی از کادر فنی در برخی رسانه‌ها منتشر شد اما وقتی دیروز خبرنگاری در خصوص کار با لژیونرها و غیبت این دو مهره سرشناس از سرمربی تیم ملی پرسید، قلعه‌نویی اعلام کرد که صحبتی با آزمون نداشته است!

قلعه نویی به سبک خودش در این باره گفت: "سامان قدوس درگیری خانوادگی داشت و گفت می‌خواهم کنار باشگاه باشم. سردار آزمون هم گفت مشکلی برای همسرش دارد. آنقدر بازیکنان خوبی داریم که همزمان می‌توانیم دو تیم ملی خوب با پنج درصد بالا یا پایین داشته باشیم. هرکسی با تمام وجودش در خدمت مردم و ایران باشد، استقبال می‌کنیم. شرایطشان را درک می‌کنیم. سامان قدوس شرایط خاصی داشت که درک کردیم. سردار هم همینطور. دوست ندارم باز کنم. کسانی هستند که با تلاش بیشتر می‌توانند جایگزین بشوند."
 
بخش پایانی صحبت‌های امیر قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال نگران‌کننده به نظر می‌رسد. سردار آزمون در تنها تجربه باشگاهی داخلی در ایران، پیراهن سپاهان درست زمانی به تن کرده بود که سرمربی فعلی هدایت آن تیم را به عهده داشت. قلعه‌نویی اما به سردار کم سن‌وسال آن روزها اعتماد نکرد و او را سکونشین کرد. حتی وقتی بعدها قلعه‌نویی در اظهار نظری خودش را کاشف آزمون نامید، سردار خیلی زود واکنش نشان داد و منکر شد.
 
رابطه سردار با قلعه نویی از گذشته هم خوب نبوده اما به نظر نمی رسید قلعه نویی، بخواهد این بار اختلاف های گذشته را دوباره پیش بکشد و با دعوت کردن از سردار آزمون هم نشان داد کاری به اختلاف های گذشته ندارد اما  در هر حال دو لژیونر به تیم ملی نیامدند و به مشکل بخورد اما شاید کمتر کسی تصور می‌کرد این اتفاق از همان تمرین اول رخ دهد!
 
از طرفی قلعه‌نویی هم نشان داده اهل مماشات نیست و هیچ ترسی از اسم‌ها ندارد. او در مقطع حضورش در استقلال از رحمتی و تیموریان گذشت و بهای ماندن پای اصولش را با از دست دادن قهرمانی پرداخت کرد. به علاوه قلعه‌نویی همان کسی است که از در سالهای دورتر ستاره‌هایی مثل علیرضا نیکبخت، پیروز قربانی، امیرحسین صادقی هم گذر کرد. او یکی از مربیانی است که به شدت با بازیکن سالاری مخالف است و با این پدیده مخالفت می کند. در همین گل گهر هم در مقاطعی، محسن فروزان را کنار گذاشته است و نشان داده که با کسی شوخی ندارد.
 
بنابراین حتی اگر بخواهیم مصاحبه قلعه‌نویی را به فال نیک بگیریم، او دست‌کم امروز هشداری جدی به تنها دو ایرانی حاضر در پنج لیگ معتبر اروپایی داد. اصلاً بعید نیست که با تکرار این رفتار، سرمربی جدید تیم ملی قید آزمون و قدوس را بزند. او گذشته بارها از نام‌های بزرگی گذر کرده و مطمئناً ترسی از اجرای دوباره آن ندارد. با این تفاوت که دودِ تصمیم‌های سخت‌گیرانه امیر این بار مستقیم در چشم تیم ملی می‌رود و می‌تواند به اعتبار فوتبال ایران در آسیا خدشه وارد کند.
 
 
2509