کنایه فردوسی‌پور به جامعه فوتبال ایران، مدیران و همکاران سابقش در شبکه سه با استفاده از ماجرای لینه کر و بی بی سی!

کنایه فردوسی‌پور به جامعه فوتبال ایران، مدیران و همکاران سابقش در شبکه سه با استفاده از ماجرای لینه کر و بی بی سی!

پایگاه خبری فوتبالی- مجری و تهیه کننده برنامه تعطیل‌شده نود، به شکل جالبی به بازگشت گری لینه کر به برنامه‌اش در شبکه BBC واکنش نشان داده است.

به گزارش فوتبالی، حتما در جریان ماجرایی که برای گری لینه کر افتاد و باعث جدایی اجباری و بازگشت او به بی بی سی و برنامه مچ آف د دی شد، هستید. لینه کر توییتی زد که مدیران بی بی سی آن را مغایر با رعایت اصل بی طرفی در بی بی سی دانستند و به همین دلیل او را کنار گذاشتند اما در نهایت با فشارهایی که از سمت دیگر مجریان برنامه و جامعه فوتبال انگلیس به بی بی سی آمد، لینه کر، به جایگاه خودش برگشت. به همین بهانه، عادل فردوسی‌پور آیتمی درست کرده که در آن نکات قابل توجهی دیده می‌شود.

عادل در این آیتم 6دقیقه‌ای به حمایت ویژه بازیکنان و مربیان لیگ برتری از این مجری معروف اشاره کرده و اینکه آنها گفته‌اند به خاطر لینه کر دیگر با بی بی سی صحبت نخواهند کرد. عادل روی حمایت همکاران لینه کر در برنامه مچ آف د دی هم مانور کرده و به نظر می‌رسد او انتظار داشت هنگامی که برنامه نود تعطیل شد، حداقل شاهد حمایت بخشی از اهالی فوتبال از این برنامه باشد. در حالیکه این اتفاق نیفتاد و نه همکاران سابقش و نه بازیکنان فوتبال ایران آنطور که عادل فردوسی‌پور انتظار داشت، از برنامه نود و شخص خودش حمایت نکردند. البته برخی بازیکنان و مدیران زمانی که روی خط برنامه فوتبال برتر می‌رفتند سعی می‌کردند از فردوس‌ پور تعریف و تمجید کنند و مجری برنامه را به چالش بکشند اما در کل واکنش‌ها در ایران، هیچ شباهتی به واکنش‌ها در لندن نداشت. چرا که آنجا اکثر بازیکنان گفتند با برنامه‌ای که لینه کر مجری‌اش نباشد مصاحبه نمی‌کنند و بسیاری از همکاران و مجری‌های دیگر برنامه مچ آف د دی از برنامه کناره گیری کردند و گفتند مادامی که لینه کر نباشد، به استودیو باز نمی گردند.

جالب‌تر از این موضوع، اما بخش آخر آیتم عادل برای گری لینه کر است جایی که فردوسی‌پور می‌گوید:" اتحاد فوتبالی‌ها می تو‌اند تصمیم سیاستمداران را عوض کند. برنامه‌ای(match of the day) که به همه نشان داد اعتبارش نه به شبکه پخش کننده بلکه به مجری سرشناس و محبوبش است!" از این جملات عادل می‌توان برداشتهای بسیار زیادی کرد اما مسلما منظور او شخص خودش و شبکه سه است!

1984