مورد جالب الهویی؛ سرمربی گل گهر و مربی احتمالی تیم ملی!

مورد جالب الهویی؛ سرمربی گل گهر و مربی احتمالی تیم ملی!

پایگاه خبری فوتبالی- جانشین امیر قلعه‌نویی در گل گهر مشخص شد و باشگاه سیرجانی در یک حرکت عجیب، سعید الهویی را به عنوان سرمربی‌اش انتخاب کرد.

به گزارش فوتبالی، بعد از انتخاب امیرقلعه نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی، این شایعه منتشر شد که قرار است جواد نکونام روی نیمکت تیم سیرجانی بنشیند اما یکی از مسئولان این تیم خبر مذاکره با نکونام را رد و اعلام کرد که این باشگاه برنامه‌ای برای تغییراتی در کادر فنی‌اش ندارد.

در چنین شرایطی، دقایقی قبل رسانه باشگاه گل گهر از انتخاب سعید الهویی به عنوان سرمربی جدید این تیم خبر داد. در متن خبر کانال رسمی گل گهر آمده است: با بررسی‌های فنی صورت‌گرفته، آقای سعید الهویی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان انتخاب شد.

 باشگاه گل‌گهر ضمن تشکر از زحمات چند ساله آقای امیرقلعه‌نویی و تبریک به ایشان در مسوولیت جدید به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشور، پس از بررسی‌های فراوان و نظر به احاطه کامل آقای سعید الهویی به امورات فنی تیم، وی را به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال گل‌گهر انتخاب کرد."

کانال باشگاه گل گهر نوشته که سعید الهویی سالهاست به عنوان دستیار اول! آقای قلعه‌نویی، از تجریه مربیگری در تیم‌هایی هم‌چون سپاهان، تراکتور و گل‌گهر بهره‌مند است. سیرجانی ها نام باشگاه ذوب آهن را از قلم انداختند در حالیکه الهویی حداقل در  ذوب آهن، سپاهان و تراکتور آنالیزور قلعه نویی بود و اصلا دستیار اول قلعه نویی نبوده است. الهویی که سابقه بازیکن بودن حرفه ای در هیچ تیمی را ندارد کارش را از نوشتن مطالب آنالیز در مطبوعات ورزشی آغاز کرد و البته در مقطعی به عنوان آنالیزور در تیم امید دوران سرمربیگری هومن افاضلی حضور داشت و پس از آن با حمایت افاضلی به مربیان دیگر معرفی شد تا مسیر کار کردن او در فوتبال ایران هموار شود. الهویی در کنار قلعه نویی به هیچ موفقیت ویژه اعم از گرفتن جام در لیگ برتر و جام حذفی و حتی رسیدن به فینال جام حذفی نرسیده است و خود قلعه نویی هم از فصل 91-92، هیچ جامی را در لیگ برتر و جام حذفی بدست نیاورده است! 

توضیح فوتبالی: الهویی در شرایطی به عنوان سرمربی گل گهر انتخاب شد که شایعه شده بود قرار است او به همراه قلعه‌نویی به تیم ملی برود و دستیار او در تیم ملی شود. البته که باشگاه گل گهر اعلام کرده که در صورت نیاز سرمربی محترم ملی و درخواست رسمی فدراسیون فوتبال کشور، باشگاه گل‌گهر هم‌چون گذشته همکاری لازم جهت حضور ایشان در کادرفنی تیم ملی، در فیفا‌دی پیش رو، که پیش از شروع مجدد مسابقات لیگ برتر است را خواهد کرد. این یعنی آنکه حضور الهویی در تیم ملی را نباید منتفی دانست اما اگر قرار است الهویی در تیم ملی کنار قلعه نویی باشد در روزهای نوروزی چه کسی گل گهر را تمرین می‌دهد؟

1984