انتظار متفاوت میرشاد ماجدی از قلعه‌نویی و کی‌روش در جام‌ملت‌ها: رفاقت بر حقیقت پیروز شد!

انتظار متفاوت میرشاد ماجدی از قلعه‌نویی و کی‌روش در جام‌ملت‌ها: رفاقت بر حقیقت پیروز شد!

پایگاه خبری فوتبالی- عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در حالی حضور در جمع چهار تیم برتر قاره کهن را برای قلعه‌نویی موفقیت می‌داند که چهار سال قبل، انتظار دیگری از کی‌روش داشت!

به گزارش فوتبالی، میرشاد ماجدی میهمان دیروز برنامه ورزشگاه بود و در خصوص مسائل مختلف فدراسیون و تیم ملی صحبت کرد. سرپرست سابق فدراسیون فوتبال و عضو کنونی هیات رئیسه که رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال هم هست، در بخشی از این گفت‌و‎گو توقعش از امیر قلعه‌نویی در جام‌ملت‌های پیش‌رو شرح داد. او صعود به نیمه‌نهایی آسیا را ملاک نمره قبولی قلعه‌نویی در تیم ملی دانست و گفت:" اگر در جمع چهار تیم باشیم، یعنی امیر قلعه‌نویی کارنامه موفقی داشته است و می‌توانیم برای جام جهانی به او اعتماد کنیم."

این اظهارنظر در حالی است که ماجدی چهار سال قبل و پیش از جام‌ملت‌های 2019 امارات، توقع دیگری از ملی‌پوشان و کارلوس کی‌روش داشت. ماجدی که در آن زمان رئیس کمیته آموزش فدراسیون بود، تأکید کرده بود که فقط قهرمانی در آسیا رضایتش از تیم ملی را جلب می‌کند! او در گفت‌و‌گویی انتظارش از شاگردان کارلوس را چند ماه مانده به شروع مسابقات اینگونه توصیف کرده بود: " با این همه حمایت و این سطح توانمندی که من از بازیکنان و کادر فنی می‌بینیم، انتظارم به‌عنوان یک پیشکسوت فوتبال تنها قهرمانی در آسیا است و چیزی کمتر از قهرمانی نمی‌تواند ما را قانع کند." 

اینکه چطور کسی که چهار سال قبل به کمتر از قهرمانی تیم ملی در آسیا رضایت نمی‌داد، حالا به نیمه‌نهایی راضی شده، جای سوال دارد. البته این روزها بازار حمایت مربیان و پیشکسوتان ایرانی از امیر قلعه‌نویی که به نوعی او را نماینده خودشان می‌دانند، حسابی گرم شده است. نکته دیگر اینکه زمانی که امیرقلعه نویی، سرمربی استقلال بود، میرشاد ماجدی سرپرست تیم بود. در مقطعی این دو از هم دور شدند و ظاهرا باز هم با یکدیگر آشتی کرده‌اند تا به نوعی رفقای قدیمی هوای یکدیگر را داشته باشند. 

در اظهارنظر اخیر ماجدی، مشخص می‌شود که او رفاقت را بر حقیقت ترجیح داده است. حقیقت این است که طرفداران ایران از تیمی که سابقه سه قهرمانی در این جام را دارد، توقع حضور در فینال و حتی قهرمانی را دارد. حقیقت دیگر این است که در تمام این سالها تیم ملی به راحتی به نیمه نهایی رسیده و رسیدن به نیمه نهایی، آنقدرها هم هنر نیست و اهمیتی ندارد. در دوره هایی که رقابتهای جام ملتهای آسیا، بازی رده بندی داشت، تیم ملی بارها و بارها با سرمربیان داخلی و خارجی به مقام سوم رسیده است. ماجدی حتما به یاد می‌آورد که کارلوس کی‌روش هم با آنکه به نیمه نهایی جام ملتهای آسیا 2019 امارات رسید و از ژاپن سه بر صفر شکست خورد، اما در نهایت قرارداد فدراسیون فوتبال با او تمدید نشد! 

 

2509