داستان همیشگی قلعه نویی و لیست تیم ملی

داستان همیشگی قلعه نویی و لیست تیم ملی

پایگاه خبری فوتبالی- لیست تیم ملی مدل امیر قلعه‌نویی اعلام شد تا باز هم شاهد انواع و اقسام موضع گیری های رسانه ای نسبت به بازیکنان دعوت شده باشیم.

به گزارش فوتبالی، امکان ندارد لیستی از تیم ملی فوتبال اعلام شود و کسی یا گروهی از آن ایراد نگیرد.

حالا می خواهد کارلوس کی روش باشد یا اسکوچیچ، امیر قلعه نویی باشد یا علی دایی. هر کسی سرمربی تیم ملی باشد سلیقه اش نقد می شود و هر سازی بزند عده ای آن را ناکوک می دانند.

لیست اعلامی قلعه نویی چند وجهی است. هم حسین پور حمیدی جوان را دارد که جایگزین امیر عابدزاده شده و هم محمد حسین اسلامی را در خود می بیند که با اینکه کارلوس کی روش او را به تیم ملی دعوت کرده بود اما باز هم حضورش می تواند نظرات متفاوتی را به دنبال داشته باشد.

در کل باید قبول کنیم سلیقه ها متفاوت است. در مورد دعوت بازیکنی با کیفیت طارمی هیچ بحثی نیست یا به بیان ساده تر هر کس سرمربی تیم ملی می شد احتمالا ۷۰ درصد این لیست را به تیم ملی فوتبال ایران دعوت می کند. ۳۰ درصد باقی مانده جایی است تفاوت دیدگاه فنی مربیان است و باید به آن احترام گذاشت. 

البته باید توجه داشت که این لیست هنوز کامل نیست و گروهی از بازیکنان به دلایل پزشکی و مصدومیت و شخصی در این اردو حضور ندارند. 

نگاهی به لیست تیم ملی نشان می دهد مغضوبین کارلوس کی روش، سرمربی سابق دعوت شده اند. سوگلی های کی روش به غیر از یکی دو نفر به تیم ملی دعوت شده اند اما مطمئنا فضا برای آنها مثل فضای دوران کارلوس کی روش نخواهد بود.

با تمامی این تفاسیر نباید منکر سلیقه سرمربی تیم ملی شد. سلیقه ای که گاهی می تواند یک جبهه منفی بزرگ را علیه سرمربی تیم ملی تشکیل دهد. اما اگر این سلیقه بتواند موجب تغییرات مطلوبی شود می تواند همان جبهه منفی مخالفان را به گروه حامی موافقان تبدیل کند تا کار و دوام برای سرمربی تیم ملی آسان تر شود.

باید منتظر ماند و صبر کرد و دید قلعه نویی با تیم ملی فوتبال ایران چه کارنامه ای از خودش به جا خواهد گذاشت.

۶۶۲۱