سوال روز/ آیا دوربین پشت دروازه به بازیهای استقلال برمی‌گردد؟

سوال روز/ آیا دوربین پشت دروازه به بازیهای استقلال برمی‌گردد؟

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی پرتغالی آبی ها تصمیم گرفت تا به جهت آنالیز، تصاویر wide از تمام زمین را به دوربین پشت دروازه ترجیح دهد.

به گزارش فوتبالی، قطعا بخاطر دارید که حضور دوربین پشت دروازه در بازی های فصل گذشته استقلال، به این تیم و هوادارانش در بررسی صحنه های بحث برانگیز داوری کمک شایانی می کرد. در این فصل خبری از تصویربرداری پشت دروازه نبود و به همین دلیل گلهای استقلال توسط  رسانه رسمی باشگاه استقلال منتشر نمی‌شد.

نبود تصویربردار پشت دروازه در بازی اخیر این تیم، آنهم در شرایطی که به گفته آبی ها، طبق آمار این تیم بیشترین ضرر را از اشتباهات داوری داشته، باعث بوجود آمدن سوالاتی برای هواداران استقلال شده بود.

طبق اطلاعاتی که به خبرنگار فوتبالی رسیده، نظر ریکاردو ساپینتو این بوده که تصویربردار باشگاه استقلال، تمام جلسات تمرین و مسابقات را برای امر آنالیز، بصورت wide از تمام زمین ضبط کند و از آنجا که آبی ها در شرایط فعلی تنها یک تصویربردار در اختیار دارند، مرد پرتغالی تصاویر wide را به پشت دروازه ترجیح داده است.

البته لازم به ذکر است که آبی ها حدود ۱۰ الی ۱۲ بازی، تصاویر دوربین پشت دروازه را با دو تصویربردار داشته اند، اما ظاهراً یکی از تصویربرداران آبی ها به علت مشکلات شخصی و مالی نتوانسته با آبی ادامه دهد و همین موضوع باشگاه استقلال را برای جایگزین کردن یک فرد با سابقه ورزشی و معتمد، به جهت جلوگیری از انتشار اخبار تیم با مشکل مواجه کرده است. ظاهرا در گذشته اخبار باشگاه و تیم و بازیکنان و مربیان به بیرون درز می کرد و مشکلاتی را به وجود آورده بود.

با این حال به نظر می‌رسد این مشکل در سال جدید برطرف شود و آبی ها مجدداً با دو تصویربردار تصاویر wide از تمام زمین و پشت دروازه را پوشش دهند تا هواداران بتوانند گلهای استقلال را از زاویه پشت دروازه ببینند.

۷۷۶۸