اینفانتینو دوباره رییس فیفا می‌شود؛ نگاهی به دستاوردهایش

اینفانتینو دوباره رییس فیفا می‌شود؛ نگاهی به دستاوردهایش

پایگاه خبری فوتبالی - جیانی اینفانتینو برای بردن انتخابات ریاست فیفا در سال 2016 مدعی اصلی نبود اما شرایط را برگرداند و توانست برنده شود و بدین ترتیب ریاست سازمانی را به عهده گرفت که به خاطر فساد بلاتر دچار ویرانی شده بود.

به گزارش فوتبالی، پنجشنبه اینفانتینو در کیگالی دوباره برای چهار سال دیگر بدون رقیب به عنوان رییس فیفا انتخاب خواهد شد که دو هدف مشخص را برای خود تعیین کرده است: پاک سازی سازمان از تردیدها در مورد فساد در فوتبال و افزایش قدرت فیفا با برگزاری تورنمنت هایی بیشتر از جام جهانی.

در حقیقت اینفانتینو سعی کرده که تغییراتی مثبتی را در فوتبال ایجاد کند و قدرت فیفا برای برگزاری تورنمنت های مختلف بیشتر شود.پس از برگزاری جام جهانی 2022 قطر، فیفا خود را برای جام جهانی زنان در استرالیا و نیوزیلند آماده می کند. فیفا در سال 2024 فرصت را به برگزاری یورو و کوپا آمریکا خواهد داد و در سال 2025 نوبت برگزاری جام جهانی باشگاه ها با 32 تیم خواهد بود.

اینفانتینو سرمایه گذاری برای توسعه فوتبال را نسبت به سال 2016، هفت برابر کرده است و از سویی در حوزه اقتصادی تغییرات بزرگی ایجاد کرده است.  اینفانتینو طرحی را برای پیشرفت استعدادهای فوتبال با مدیریت ارسن ونگر پیگیری می کند و از سویی فوتبال زنان نیز زیر نظر وی بسیار رشد کرده  و تماشاگران تلویزیونی بیشتری به دست آورده است. افزایش تعداد تیم های جام جهانی به 48  دیگر تغییر بزرگ زیر نظر اینفانتینو به شمار می رود. فیفا توانست تا حد زیادی ضررهای مالی ناشی از کرونا را با کمک های مالی به کشورهای مختلف کمک کند. داور ویدیویی زیر نظر اینفانتینو ارائه شد و از سویی او از طرح های توسعه فوتبال در مدارس کشورهای کم بضاعت نظیر آفریقایی ها حمایت کرد. فیفا  با حضور اینفانتینو همچنین سعی کرده که مقررات نقل و انتقالات را بهبود ببخشد.

4125