بازگشت گری لینه کر به قدیمی‌ترین برنامه تلویزیونی دنیای فوتبال

بازگشت گری لینه کر به قدیمی‌ترین برنامه تلویزیونی دنیای فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی - گری لینه‌ کر مجری مشهور برنامه فوتبالی Match of the Day شبکه بی‌ بی‌ سی که پس از انتقاد از سیاست‌ های مهاجرتی لندن از این برنامه کنار گذاشته بود، پس از عذرخواهی بی بی سی، به کار بازخواهد گشت.

به گزارش فوتبالی، پس از اقدام بی‌ بی‌ سی علیه لینه‌ کر، کارشناسان، گزارشگران و بازیکنان لیگ برتر انگلیس حضور در این برنامه و همکاری با آن را تحریم کردند و بی‌ بی‌ سی مجبور شد خلاصه بازی‌ های این هفته لیگ جزیره را بدون مجری، کارشناس و حتی گزارشگر پخش کند.

به نقل از اسکای، بی‌ بی‌ سی از لینه‌ کر عذرخواهی خواهد کرد و برنامه شنبه MOTD با حضور آقای گل جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک پخش خواهد شد.  این برنامه برای اولین بار در ۲۲ آگوست ۱۹۶۴ پخش شد و طولانی‌ترین برنامه تلویزیونی فوتبال در جهان است.

گفتنی است که لینه‌کر، مهاجم سابق تیم ملی انگلیس و باشگاه‌های لسترسیتی و بارسلونا پس از مقایسه سیاست‌های مهاجرتی دولت انگلیس با سیاست‌های آلمان نازی در دهه ۱۹۳۰ از این برنامه کنار گذاشته شد. اقدامی که اهالی فوتبال و کاربران شبکه‌های اجتماعی را به انتقاد از ادعای بی‌ بی‌ سی درباره آزادی بیان وا داشت و اکنون دوباره بی بی سی تصمیم گرفت که از لینه کر عذرخواهی کرده و او را به کار برگرداند.

1471