احضار دو مربی سابق بارسلونا به دادگاه در پرونده «بارساگیت»

احضار دو مربی سابق بارسلونا به دادگاه در پرونده «بارساگیت»

پایگاه خبری فوتبالی - منابع حقوقی گزارش داده اند که دادستانی خواستار حضور لوئیز انریکه و ارنستو والورده در دادگاه "پرونده نگریرا" به عنوان شاهد شده است.

به گزارش فوتبالی، دو مربی سابق بارسلونا در دورانی که تیم کاتالان به پرداخت رشوه به نایب رییس سابق کمیته داوران متهم شده، هدایت تیم را به عهده داشته اند و حالا باید به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شوند. والورده در مصاحبه ای گفته بود که بر خلاف چیزی که باشگاه بارسلونا ادعا کرده، هرگز گزارشی در مورد مشاوره هایی که از جانب نگریرا داده شده، به دستش نرسیده است. باشگاه بارسلونا مدعی است که مبالغ پرداختی به انریکز نگریرا برای حق مشاوره بوده در حالی که دادستانی معتقد است که بارسا این مبالغ را برای دریافت "کمک های داوری" انجام داده است. انریکه تا کنون در مورد این پرونده صحبتی نداشته است.

والورده پس از بازی بارسلونا و بیلبائو در دادستانی حضور پیدا کرد و در مورد این پرونده شهادت داد. والورده در این باره صحبت کرد که آیا بارسلونا به لطف داوران توانسته در فصل 18-2017 با هدایت  او به قهرمانی لالیگا برسد یا نه. مربی باسکی در این باره گفته بود:" فکر می کنم که در ان فصل با 14 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم و 17-18 امتیاز نسبت به تیم سوم قهرمان لالیگا شدیم. در کوپا نیز سویا را در فینال با نتیجه پنج بر صفر شکست دادیم. تردیدی نیست که بهترین تیم فصل چه تیمی بوده است."

بارسلونا به طور جدی خطر حذف از لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده یا حکم های سنگین تر نظیر سقوط به دسته دو یا پس دادن جامها را حس می کند.

4125