شوک به بارسلونا؛ ممکن است گاوی را رایگان از دست بدهند

شوک به بارسلونا؛ ممکن است گاوی را رایگان از دست بدهند

پایگاه خبری فوتبالی - به نظر می رسد که هر چقدر اوضاع ورزشی بارسلونا خوب است و با اقتدار در صدر جدول لالیگا قرار گرفته اند، تیره روزی ها و اتفاقات ناگوار برای آنها در مسائل غیرورزشی ادامه دارد.

به گزارش فوتبالی، دادگاه شعبه 12 شهر بارسلونا درخواست این باشگاه برای ثبت اسم گاوی در لیست تیم بزرگسالان را رد کرد. بدین ترتیب گاوی  همچنان بازیکن آکادمی محسوب خواهد شد. در حقیقت در این حکم اشاره شده است که ثبت اسم گاوی در لیست تیم بزرگسالان در خارج از زمان قانونی انجام شده است.

در ابتدا درخواست بارسلونا باعث شده بود تا دادگاه موقتا به بارسا اجازه بدهد تا اسم گاوی در لیست تیم بزرگسالان قرار بدهد. لالیگا اجازه ثبت قرارداد  جدید گاوی با تیم بزرگسالان بارسلونا را نمی دهد و این بازیکن همچنان بازیکن آکادمی محسوب می شود. در قرارداد جدید، رقم فسخ قرارداد گاوی به یک میلیارد یورو رسیده است اما مشکل این است که اگر بارسا نتواند این قرارداد را به صورت قانونی ثبت کند، گاوی در تابستان ممکن است که رایگان از بارسلونا جدا شود و بدین ترتیب کاتالان ها ممکن است که یکی از ستارگان کلیدی خود را به صورت رایگان از دست بدهند. 

بدین ترتیب لالیگا توانست در این پرونده، بارسلونا را شکست بدهد. بارسلونا فعلا اجازه ثبت قرارداد گاوی را ندارد مگر آن که تا پایان فصل بتواند قوانین فیرپلی مالی را رعایت کند. گاوی همچنان می تواند شماره 6 بارسلونا را بپوشد اما بازیکن آکادمی محسوب خواهد شد، نکته ای که می تواند ضربه ای سنگین به کاتالان ها وارد سازد. بارسلونا اعلام کرده است که درخواست فرجام خواهی خواهد داد و دوباره به دادگاه شکایت می کند.

4125