نصرتی: بازی پرسپولیس تمرکزمان را گرفت

نصرتی: بازی پرسپولیس تمرکزمان را گرفت

پایگاه خبری فوتبالی - مربی تراکتور راجع به نتایج اخیر تیمش توضیح داد.

به گزارش فوتبالی، محمد نصرتی راجع به شکست‌های اخیر تیمش اظهار داشت: متاسفانه امتیازات خیلی حساسی را از دست دادیم که می‌توانست به ما در ادامه راه بسیار کمک کند و از این بابت ناراحتیم. با این حال روند تیم خوب بوده و ما در بازی نیمه دوم برابر پرسپولیس، فوق‌العاده کار کردیم. نیمه اول باد علیه ما بود ولی نیمه دوم به بازی برگشتیم و دو گل زدیم و دو موقعیت خوب هم داشتیم ولی متاسفانه در بدترین زمان ممکن گل خورده و بازی را از دست دادیم.

وی ادامه داد: به نسبت، کیفیت بازیکنان خوب بوده و این بازی هم دو موقعیت خیلی خوب داشتیم. موقعیت نیمه اول مهدی هاشم‌نژاد که اگر کمی بادقت عمل می‌کرد، روال بازی تغییر می‌کرد و شروع نیمه دوم هم‌ محمد عباس‌زاده موقعیت خوبی را از دست داد. این بازی، نسبت به تمام بازی‌های دوران حضور آقای خمز، خیلی خوب نبودیم. پاس‌های اشتباه داشتیم که باید ببینیم دلیل چه بوده است.

مربی تی‌تی‌ها راجع به اینکه آیا فکر می‌کند دلیل این موضوع چمن یادگار امام باشد چنین توضیحی داد: واقعیت اینکه چمن یادگار مثل چمن بنیان دیزل نیست ولی این بازی کیفیت چمن باتوجه به غلتکی که انداخته بودند و آبیاری آن، نسبت به بازی با فولاد و آلومینیوم بهتر بود. این احساس شخصی من است که حس می‌کنم وقتی با استقلال و پرسپولیس بازی دارید و به خاطر انعکاس و بازتاب زیاد چنین بازی‌هایی، شاید همه در اتفاقات بازی قبلی بودیم و تمرکزمان روی این بازی کم بود. البته ما این نکات را به بازیکنان گوشزد کرده بودیم ولی حس می‌کنم شاید این موضوع هم دخیل بوده چرا که غالبا تیم‌هایی که با استقلال و پرسپولیس بازی دارند، در بازی بعدی افت محسوسی را تجربه می‌کنند.

از دستیار پاکو خمز در رابطه با استوری حمایتی خود از این سرمربی پرسیدیم و اینکه آیا او فشاری روی خمز احساس کرده است. پاسخ او را بخوانید: نه فشاری نیست. وقتی یک مربی با شهامت در کنفرانس مطبوعاتی اعلام می‌کند که اگر دنبال مقصر هستید، من مقصر هستم؛ خواستم اعلام کنم که این‌طور نیست که فقط ایشان مقصر باشند و اگر اشتباهی بوده، همگی‌ مقصریم. ما سرنشینان یک کشتی هستیم که اگر غرق شود، همه با هم غرق می‌شویم و اگر به سر منزل مقصود برسد، همه باهم می‌رسیم.

نصرتی راجع به اشتباه هادی محمدی و احسان مرادیان در صحنه گل بازی برابر مس رفسنجان گفت: اگر اشتباهی نباشد، گلی رد و بدل نمی‌شود. قطعا این نه اولین اشتباه هادی محمدی بوده و نه آخرین آن خواهد بود. بزرگترین مدافعان دنیا حتی پیکه و راموس هم گل به خودی داشتند و این برای هر مدافعی می‌تواند اتفاق بیفتد. هادی هم در آن صحنه نباید پاس می‌داد و اگر پاس داد، نباید درون چارچوب پاس می‌داد. از طرفی مرادیان هم می‌توانست با صدایی بلندتر و رساتر شرایط خود را برای هادی مشخص کند که کجای زمین قرار دارد. در هر صورت عدم هماهنگی بود و نباید دنبال مقصر باشیم و فوتبال کار گروهی است. خیلی دوست داشتیم حداقل این بازی مساوی می‌شد چرا که در چنین گل‌هایی بازیکن واقعا اذیت می‌شود. البته هادی در مصاحبه خود گفت که مقصر خودش بوده و این نشان از شهامت، انسانیت و همدلی تیم ماست و اینکه گردن یکدیگر نینداختند، خیلی باارزش بود. هفت بازی مانده و باید خوب نتیجه بگیریم تا جبران مافات شود.

نصرتی در ادامه صحبتهایش، سراغ دفاع از احسان مرادیان دروازه‌بان دوم تیمش رفت: مرادیان اولین بازی خود را مقابل پرسپولیس که بازی سنگینی بود انجام داد و انصافا هم خوب بود. در گل دوم و سوم به هیچ عنوان مقصر نبود. روی گل اول به خاطر دفع توپ نامناسب که باد تاثیرگذار بود و جای‌گیری خوبی هم نداشت که البته مربی گلرها چنین مواردی را تخصصی‌تر می‌تواند توضیح دهد. الحق و الانصاف محمد عمری هم ضربه خوبی زد و مهارش خیلی سخت بود. مرادیان چیزی را که آقای خمز می‌خواهد یعنی بازی‌سازی از عقب زمین و پاس‌کاری با مدافعان را انجام می‌دهد. در بازی با مس هم درصد جزئی اشتباه با مرادیان بود و یکی دو مهار خوب هم داشت ولی باید در برخی موارد همانند سرعت عمل بهتر شود که باید به وی فرصت داد.

عضو کادرفنی تراکتور در پایان راجع به هدف تراکتور برای ادامه فصل گفت: من چند هفته پیش و بعد از بردها هم گفتم که اگر بتوانیم بین چهار الی پنج تیم بالای جدول باشیم، فصل برایمان خوب بوده است. از آن‌جایی هم‌ که امسال شرایط سهمیه آسیایی طوری است که به ما نخواهد رسید، باشگاه باید برای فصل بعد برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد و با تقویت نقاط مثبت و پوشش نقاط ضعف تیم خوبی ببندد. تراکتور پتانسیل فوق‌العاده هوادار را دارد و باید فصل بعد برای قهرمانی تیم ببندیم و در این راه گام برداریم.

1997