جوانان ایرانی طلاها را دِرو کردند

جوانان ایرانی طلاها را دِرو کردند

پایگاه خبری فوتبالی- کشتی گیران جوان ایرانی با درخشش در رقابت های جام رومن دیمیتریف روسیه موفق شدند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.                      

به گزارش فوتبالی، در پایان این مسابقات که با حضور 10 نماینده ایران برگزار شد، علی قلی زادگان در وزن 61 کیلوگرم، محمدرضا شاکری در وزن 65 کیلوگرم، مجید باقری در وزن 79 کیلوگرم، هومن بهزادپور در وزن 86 کیلوگرم، محمدمبین عظیمی در وزن 92 کیلوگرم به مدال طلا، علی رضایی در وزن 70 کیلوگرم به مدال نقره و  ابراهیم خواری در وزن 57 کیلوگرم و ابراهیم الهی در وزن 65 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.  

علی مومنی در وزن 57 کیلوگرم و آرمین حبیب زاد در وزن 65 کیلوگرم نیز در گروه بازنده ها شکست خوردند و از دور رقابت ها کنار رفتند.  

نتایج کشتی گیران در این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: علی مومنی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با توجه به حاضر نشدن الکساندروف از روسیه پیروز شد. وی در دور بعد با نتیجه 5 بر صفر مقابل کشتی گیری از روسیه شکست خورد. اما با توجه حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. مومنی در این گروه مقابل خواری شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. ابراهیم خواری دیگر نماینده ایران پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر اوخلوپوکوف از روسیه را مغلوب کرد و در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد دیگر حریف روس گذشت. وی در دور چهارم مقابل حریفی از روسیه با نتیجه 4 بر 4 مغلوب شد. دو نماینده کشورمان با توجه به حضور حریفانشان در دیدار فینال به گروه بازنده ها که خواری مقابل مومنی به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 15 بر 4 حریف ازبکستانی را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.  

در وزن ۶۱ کیلوگرم علی قلی زادگان در دور نخست مقابل رودوسکی از بلاروس به برتری دست یافت. وی در دور بعد به با نتیجه 10 بر صفر پسوماس از یونان را از پیش رو برداشت. قلی زادگان در دور سوم نماینده روسیه را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر از سد حریف ازبکستانی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. قلی زادگان با نتیجه 11 بر 10 کشتی گیر روس را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.  

در وزن ۷۰ کیلوگرم علی رضایی در دور اول مقابل کوپریانوف از روسیه به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه 12 بر 1 احمدوف از آذربایجان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 13 بر 2 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. رضایی در این مرحله مقابل کشتی گیری از کشور روسیه با نتیجه 10 بر 2 پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 8 بر 7 مقابل حریف خود مغلوب شد و به مدال نقره رسید.  

در وزن ۶۵ کیلوگرم آرمین حبیب زاده در دور اول با ضربه فنی گولایف از روسیه را مغلوب کرد. محمدرضا شاکری دیگر نماینده ایران با نتیجه 10 بر 5 ماکاروف از روسیه را مغلوب کرد. حبیب زاده و شاکری در دور بعد به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 9 بر 1 به سود شاکری پایان یافت. وی در دور سوم با نتیجه 5 بر صفر از سد آبراهامیان از ارمنستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. شاکری در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر از سد حریف خود گذشت و راهی دیدار فینال شد. محمدرضا شاکری در دیدار فینال با نتیجه 3 بر صفر نماینده ارمنستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت. ابراهیم الهی نیز در دور اول با نتیجه 10 بر صفر خالگایف از روسیه را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه 8 بر 2 کشتی گیری از روسیه را از پیش رو برداشت.  

الهی در دور سوم با نتیجه 5 بر 3 مقابل آوتیسیان از ارمنستان مغلوب شد. و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال برای کسب مدال برنز به گروه بازنده ها رفت و در این گروه مقابل حریف خود به برتری رسید و به دیدار رده بندی راه یافت. ابراهیم الهی در دیدار رده بندی با نتیجه 7 بر 2 و ضربه فنی کشتی گیر قرقیزستانی را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید. در این وزن با توجه به حضور شاکری در دیدار فینال، حبیب زاده به گروه بازنده ها رفت که در این گروه به کشتی گیر روس باخت و از دور رقابت ها کنار رفت.  

در وزن ۷۹ کیلوگرم مجید باقری در دور اول مقابل لوکاشوک از بلاروس به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کشتی گیری از روسیه با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت. باقری در مرحله نیمه نهایی مقابل حریفی از مغولستان به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر از سد کشتی گیر روس گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 86 کیلوگرم هومن بهزاد پور در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر بالژینیمایف از روسیه را مغلوب کرد وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر از سد ممدوف از روسیه گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بهزادپور در این مرحله کشتی گیری از روسیه را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه 5 بر 3 نماینده روسیه را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت. 

در وزن ۹۲ کیلوگرم محمد مبین عظیمی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی ودرنیکوف از روسیه را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عظیمی در این مرحله از سد کشتی گیری از روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 11 بر صفر دیگر حریف روس را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

5960