فوری/ گزینه نیمکت تیم ملی، جای دیگر رفت؛ فلیکس سانچز، اکوادوری شد!

فوری/ گزینه نیمکت تیم ملی، جای دیگر رفت؛ فلیکس سانچز، اکوادوری شد!

پایگاه خبری فوتبالی- سانچز به عنوان سرمربی جدید تیم ملی اکوادور انتخاب شد.

به گزارش فوتبالی، فلیکس سانچز، سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال قطر که زمزمه‌های حضور او روی نیم‌نیمکت تیم‌ملی ایران به گوش می‌رسید و حتی گفته شد که او مذاکراتی هم با فدراسیون فوتبال ایران داشته است در نهایت به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال اکوادور انتخاب شد.

 اکوادور و قطر در جام جهانی 2022 قطر با هم همگروه بودند و بازی افتتاحیه جام جهانی را با یکدیگر انجام دادند که تیم ملی اکوادور توانست قطر را دو بر صفر شکست دهد. سانچز تا پایان جام جهانی 2026 سرمربی تیم ملی اکوادور خواهد بود.


 درباره اینکه چرا سانچز و فدراسیون فوتبال به توافق نرسیده اند، گمانه زنی زیاد است اما ظاهرا مهم ترین دلیل این بوده که فدراسیون فوتبال می خواسته تا جام ملتهای آسیا، سانچز سرمربی تیم ملی باشد و در صورت موفقیت تیم ملی در جام ملتها (احتمالا صعود به فینال رقابتها) قرارداد سانچز تا پایان جام جهانی 2026 تمدید شود اما سانچز خواهان قرارداد بلند مدت بوده و می خواسته تا جام جهانی 2026 قرارداد ببندد.

البته هر دو طرف به نظر حق داشته اند چرا که نه موفقیت تیم ملی در رقابتهای جام ملتهای آسیا تضمینی است و نه اینکه برای فدراسیون فوتبال ایران هم موفقیت در جام ملتهای آسیا مهم است و اگر سرمربی اش موفق نشود، باید برای ادامه همکاری حق انتخاب داشته باشد.

2636