جوانان عراق باز هم گربه سیاه ایران شدند

جوانان عراق باز هم گربه سیاه ایران شدند

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی جوانان عراق باز هم در نقش گربه سیاه تیم ملی جوانان ایران ظاهر شد و ایران را شکست داد.

به گزارش فوتبالی، باخت 0-1 تیم ملی جوانان ایران به شاگردان عماد رضا با سرمربیگری صمد مرفاوی، در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی زیر 20 سال آسیا باعث شد تا شاگردان صمد مرفاوی شانس رسیدن به جام جهانی زیر 20 سال را از دست بدهند.

این سومین بار در طول چند سال گذشته است که تیم جوانان عراق، خاطره تلخی برای همتای ایرانی‌اش درست می‌کند.

سال ۱۹۷۷ در مسابقه نهایی رقابتهای جوانان آسیا در ورزشگاه آزادی،  تیم عراق با پیروزی  ۴ بر ۳ مقابل ایران مانع از قهرمانی تیم ایران شد. ۲۳ سال بعد هم مسابقات جوانان آسیا بار دیگر در تهران و این بار در ورزشگاه شهید شیرودی انجام شد. در این مسابقات ایران و عراق در مرحله نیمه نهایی با هم بازی کردند. در جدالی که به ضربات پنالتی منتهی شد،  عراق ۷ بر ۶ ایران را شکست داد و مانع از حضور تیم ملی جوانان ایران در فینال شد. عراقی ها در آن دوره در فینال از سد ژاپن گذشتند و قهرمان شدند.

امروز هم گل دقیقه 91 علی جاسم، پرونده تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی زیر 20 سال آسیا را بست و صمد مرفاوی و شاگردانش، باید ازبکستان را به مقصد ایران ترک کنند. این نسل واقعا حیف شد و می‌توانست به جام جهانی برود چرا که بازیکنان باانگیزه و جنگنده ای در این تیم بودند اما  این نفرات، در بازی مقابل عراق، آنطور که همه انتظار داشتند نبودند. صمد مرفاوی هم در کنفرانس خبری پس از بازی گفته که آنطور که از شاگردانش خواسته، نتوانسته‌اند نقشه های کادرفنی را در زمین پیاده کنند.

گزارش از رامین طبرسی

1984