شکایت کیفری علیه بارسلونا / روزهای سخت در انتظار کاتالان‌ها

شکایت کیفری علیه بارسلونا / روزهای سخت در انتظار کاتالان‌ها

پایگاه خبری فوتبالی - دادستانی بارسلونا علیه دو رییس سابق بارسلونا شکایت کیفری ثبت کرد که دلیل آن، پرداخت پول به یک شرکت متعلق به معاون سابق رییس کمیته داوران لالیگا، برای به دست آوردن اطلاعات درباره داوران است. 

به گزارش فوتبالی، گزارش می شود که این غول اسپانیایی طی سال‌های 2016 و 2018 پرداخت‌هایی به به شرکتی متعلق به خوزه ماریا نگریرا، که در آن زمان نایب رییس کمیته فنی داوران لالیگا بود، داشته است.

همچنین ادعا می شود که بارسلونا در قبال گرفتن اطلاعات از داوران، 7.3 میلیون یورو بین سال‌های 2001 تا 2018 پرداخت کرده است. باشگاه کاتالانی در ماه فوریه با انتشار بیانیه‌ای، تمامی این ادعاها را تکذیب کرد. 

بارسلونا در بیانیه‌اش اعلام کرد که آن‌ها از این تحقیقات آگاه بوده‌اند و تنها یک مشاور خارجی استخدام کرده که گزارش‌های فنی مربوط به داوران حرفه‌ای را برای تکیل اطلاعات درخواست کادرمربیگری تیم اول و دوم ارائه می‌داد. بارسلونا می گوید که این عملی رایج در میان باشگاه‌های حرفه‌ای است. 

جرایم مورد بحث شامل حبس از 6 ماه تا 4 سال، ممنوعیت از فعالیت‌های تجاری خصوصی از یک تا 6 سال و دیگر جریمه‌های نقدی براساس قانون مجازات اسپانیا است.                                                                                

4416