شکست تیم ملی جوانان سوریه و بالا گرفتن انتقادها از فدراسیون این کشور

شکست تیم ملی جوانان سوریه و بالا گرفتن انتقادها از فدراسیون این کشور

پایگاه خبری فوتبالی- حذف تیم ملی سوریه در رقابتهای فوتبال جوانان قهرمانی آسیا، بار دیگر انتقاد از وضعیت فوتبال ملی در این کشور را شدت بخشید. 

به گزارش فوتبالی و به نوشته سایت عربی "کووورة"،  تیم ملی سوریه که بعد از ۱۳ سال در مرحله نهایی مسابقات جوانان قهرمانی آسیا به میدان رفت، علیرغم دراختیار داشتن یک مربی هلندی، با دو شکست برابر ازبکستان و اندونزی و تساوی بی تاثیر مقابل عراق، تنها با یک امتیاز از دور مسابقات کنار رفت.

این نتایج دو طیف مختلف از علاقه مندان و کارشناسان 

فوتبال در سوریه را مقابل هم قرار داده است. طیف نخست  عملکرد ضعیف" مارک فوتا" سرمربی هلندی تیم جوانان این کشوررا باعث ناکامی اخیر می داند. این افراد معتقد هستند که علیرغم اردوهای تدارکاتی داخلی و خارجی و بازی های تدارکاتی مختلف، سرمربی هلندی نتوانسته عملکرد موفقی را از خود به جا بگذارد و باید با فدراسیون سوریه قطع همکاری کند.

در همین حال طیف دیگری از فوتبال دوستان سوری ضمن انتقاد به نتایج این تیم، معتقد هستند که باید به "مارک فوتا" فرصت داد و نمی توان تنها با این مسابقات او را قضاوت کرد.

نکته ای که مشخص است این است که زلزله اخیر در این کشور بر وضعیت ورزش سوریه تاثیر گذاشته است و مشخص نیست چه زمانی فدراسیون فوتبال سوریه در خصوص آینده تیم ملی جوانان این کشور تصمیم گیری می کند. 

۱۹۷۹