حسن غفوری فرد، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی درگذشت

حسن غفوری فرد، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی درگذشت

پایگاه خبری فوتبالی - حسن غفوری فرد استاد دانشگاه و رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و همچنین رییس هیات بازرسی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی پس از تحمل بیش از یک سال بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش فوتبالی، حسن غفوری فرد که در اواخر دهه شصت و هفتاد و در دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس سازمان تربیت بدنی بود، پس از تحمل بیش از یک سال بیماری در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

مرحوم حسن غفوری فرد که دارای مدرک دکترای ذرات هسته‌ای بود، دارای سوابق مدیریتی و اجرایی بسیاری است که می توان به وزیر در وزارت نیرو، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، استانداری، رئیس سازمان تربیت بدنی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و رئیس هیئت بازرسی و نظارت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد.

او در دورانی رییس سازمان تربیت بدنی بود که استقلال و پرسپولیس وضعیتی کاملا دولتی داشتند. ابتدا هر دو متعلق به بنیاد مستضعفان بودند و بعد استقلال زیرنظر سازمان تربیت بدنی قرار گرفت و پرسپولیس به وزارت صنعت سپرده شد. البته بودجه وزارت صنعت بسیار بیشتر از بودجه سازمان تربیت بدنی بود و به همین دلیل پرسپولیس در آن زمان توانسته بود با بودجه بیشتر، تیم پرستاره تری از استقلال ببندد و افتخارات بیشتری را بدست بیاورد.

پرسپولیس در دوران ریاست جمهوری محمدخاتمی، به سازمان تربیت بدنی بازگشت و تا پایان دوره هشت ساله ریاست جمهوری خاتمی، در اختیار دولت بود. 

1470