علت صعود نکردن تیم ملی در جام‌جهانی از نگاه سعید عزت‌اللهی

علت صعود نکردن تیم ملی در جام‌جهانی از نگاه سعید عزت‌اللهی

پایگاه خبری فوتبالی- هافبک ملی‌پوش، غیبت غیرقابل پیش‌بینی خود در دیدار با انگلیس را اشتباه کی‌روش نمی‌داند.

به گزارش فوتبالی، قطر 2022 دومین تجربه سعید عزت‌اللهی در جام‌جهانی که عملکردی قابل قبول را به نمایش گذاشت. شاید اگر عزت‌اللهی کمی خوش‌شانس‌تر بود، حتی گل پیروزی بخش تیم ملی برابر ولز را او به ثمر می‌رساند. با این وجود شکست تلخ مقابل انگلیس و آمریکا خاطره خوبی  از جام‌جهانی 2022 را برای ایرانی‌‎ها به جا نگذاشت.
 
سعید عزت‌اللهی که اینترنتی میهمان شب‌های فوتبالی بود، در بخشی از صحبت‌هایش به اتفاقات جام‌جهانی پرداخت او گفت: " اگر بگوییم همه چیز در قطر عادی بود، دروغ است. یک سری مشکلات و حواشی وجود داشت که فدراسیون جدید آن را مدیریت کرد و سعی کرد تیم با آرامش به جام جهانی برود. هدف همه بچه‌ها این بود که طلسم صعود را بشکنیم. متاسفانه بعضی مواقع فوتبال روی خوشش را نشان نمی‌دهد و آن حسرت پایان نپذیرفت."
 
این لژیونر ایرانی علت صعود نکردن تیم ملی به مرحله بعدی را این طور بیان کرد: "حذف در این دوره، از جام جهانی روسیه برایم تلخ‌تر بود چرا که تیم ملی هیچ وقت تا این اندازه به صعود نزدیک نبوده است. شاید کمی احساسی بودن مجموعه تیم ملی و کم‌تجربگی باعث شد نتوانیم از مرحله گروهی صعود کنیم. اما بدون شک می‌گویم اگر صعود می‌کردیم تا هشت تیم نهایی جام جهانی پیش می‌رفتیم."
 
او سپس در جواب به سوال مجری برنامه که پرسیده بود آیا از غیبتش در ترکیب مقابل انگلیش شوک شده یا نه؟ گفت:"جا دارد اینجا از کارلوس کی‌روش تشکر کنم. فوتبال ارزشش بیشتر از آن است که به خاطر نفع خودمان بخواهیم کسی را مقصر یا خراب کنیم. بازی اول نه تنها مردم که شاید خیلی‌ها از تصمیمات آقای کی‌روش سوپرایز شدند. شاید این اولین بار در تورنمنت‌ها با کی‌روش بود که روی نیمکت نشستم و اکثر مسابقات را در حضور ایشان بازی می‌کردم. بنابراین غیبتم در ترکیب دلیل نمی‌شود که فکر کنم کی‌روش تصمیم اشتباهی گرفت و شاید تاکتیک و نقطه‌ نظرهای خاص خودش را برای آن بازی داشته است."

2509