ایران در سید پنج جام جهانی بسکتبال

ایران در سید پنج جام جهانی بسکتبال

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون بین المللی بسکتبال "فیبا"،  رده بندی جدید تیم های ملی جهان را که آخرین رده بندی قبل از قرعه کشی جام جهانی است را منتشر کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم های اسپانیا، آمریکا، استرالیا،  آرژانتین، فرانسه، صربستان، اسلوونی،  لیتوانی، یونان و ایتالیا ۱۰ تیم اول رده بندی تیم های ملی بسکتبال جهان هستند.

در قاره آسیا تیم ملی بسکتبال ایران بعد از استرالیا در رتبه دوم این قاره و بیست و دوم جهان قرار دارد و تیم های نیوزیلند، چین، اردن،  ژاپن، کره جنوبی، فیلیپین و لبنان در رتبه های سوم تا نهم قاره آسیا قراردارند.

در قاره آفریقا هم تیم های نیجریه، تونس، سنگال، آنگولا، ساحل عاج و مصر در رتبه های اول تا ششم قرار گرفتند.

براساس این رده بندی، تیم ملی بسکتبال ایران در سید پنجم جام جهانی ۲۰۲۳ همراه با تبم های فنلاند، دومینیکن و نیوزیلند در یک گلدان قرار خواهد گرفت.

در سید یک، تیم فیلیپین به عنوان یکی از تیم های میزبان همراه با اسپانیا، آمریکا و استرالیا در گلدان نخست قرار خواهد گرفت.

یکی از اتفاق های جالب دوره آینده مسابقات جام جهانی بسکتبال، عدم حضور اندونزی به عنوان یکی از تیم های میزبان در مرحله نهایی است. این تیم نتوانست در مسابقات انتخابی قاره آسیا نتایج خوبی را کسب کند و به جای آن تیم صربستان توانست سهمیه سی و دوم و پایانی را برای شرکت در جام جهانی کسب کند.

پیش از این در تاریخ برگزاری جام جهانی بسکتبال،  تنها یک بار در سال ۱۹۸۲ تیم آرژانتین درحالیکه میزبان مسابقات بود، با شکست برابر دومینیکن در مسابقات انتخابی، نتواست حضور در مرحله نهایی را تجربه کند و حالا اندونزی دومین میزبان غایب تاریخ این مسابقات لقب می گیرد.مسابقات جام جهانی بسکتبال طی روزهای ۳  شهریور ۱۴۰۲ به میزبانی مشترک کشورهای ژاپن،  فیلیپین و اندونزی برگزار خواهد شد. 

۱۹۷۹