مصاف تیم ملی جوانان ایران با عراق و دو خاطره تلخ!

مصاف تیم ملی جوانان ایران با عراق و دو خاطره تلخ!

پایگاه خبری فوتبالی- تیم های ملی فوتبال جوانان ایران و عراق در مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی جوانان آسیا، در حالی با هم روبرو خواهند شد که عراقی ها در گذشته در دو بازی مهم مقابل ایران برنده شده اند.

به گزارش فوتبالی، ایران و عراق دو تیم پرافتخار تاریخ مسابقات جوانان آسیا هستند. تیم عراق تاکنون ۵ قهرمانی،  یک مقام دوم،  یک مقام سوم و یک مقام چهارم را کسب کرده است و در سوی مقابل ایران هم ۴ قهرمانی،  یک مقام دوم، ۲ مقام سوم و یک مقام چهارم را کسب کرده است. 

اما مصاف با عراق برای تیم ملی جوانان ایران،  همراه با دوخاطره تلخ در تهران بوده است.

سال ۱۹۷۷ در مسابقه نهایی رقابتهای جوانان آسیا در ورزشگاه آزادی تهران،  تیم عراق با پیروزی  ۴ بر ۳ مقابل ایران مانع از قهرمانی تیم ایران شد.

۲۳ سال بعد هم مسابقات جوانان آسیا بار دیگر در تهران و این بار در ورزشگاه شهید شیرودی انجام شد. در این مسابقات ایران و عراق در مرحله نیمه نهایی با هم بازی کردند. در جدالی که به ضربات پنالتی منتهی شد،  عراق ۷ بر ۶ ایران را شکست داد و مانع از حضور تیم ملی جوانان ایران در فینال شد.

حالا ۲۳ سال بعد از آخرین بازی ایران و عراق در رقابتهای جوانان آسیا، این دوتیم در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات زیر ۲۰ سال قاره کهن باهم پیکارخواهند کرد.

اهمیت این مسابقه از این حیث بالا است که تیم برنده علاوه بر صعود به مرحله نیمه نهایی، جواز حضور در جام جهانی جوانان در اندونزی را کسب خواهد کرد.

سرمربی کنونی تیم عراق "عماد محمد رضا"  است.  ستاره سابق فوتبال این کشور است که در برد مقابل ایران در سال ۲۰۰۰ و فهرمانی عراق در آن جام نقش پررنگی داشت و حالا به دنبال ثبت افتخاری دیگر برای شیرهای بین النهرین است.  

۱۹۷۹