رسمی؛ بارسلونا به پرداخت رشوه به عضو سابق کمیته داوران اسپانیا متهم شد

رسمی؛ بارسلونا به پرداخت رشوه به عضو سابق کمیته داوران اسپانیا متهم شد

پایگاه خبری فوتبالی - نماینده اداره مالیات اسپانیا رسما باشگاه بارسلونا را به پرداخت هفت میلیون یورو به صورت رشوه به خوزه ماریا انریکز نگریرا نایب رییس سابق کمیته داوران متهم کرد.

به گزارش فوتبالی، نماینده اداره مالیات اسپانیا رسما از باشگاه بارسلونا به عنوان یک سازمان حقوقی و جوزپ ماریا بارتومئو مدیر سابق این باشگاه به عنوان شخص حقیقی شکایت کرد و حالا این پرونده در دادگاه پیگیری خواهد شد.

در حقیقت اداره مالیات اسپانیا معتقد است که بارسلونا مبلغ هفت میلیون یورو را به صورت غیرقانونی به نگریرا بین سالهای 2001 تا 2018 پرداخت کرده است. علاوه بر بارتومئو سایر مدیران بارسلونا نظیر خوان گاسپارت، خوان لاپورتا و ساندرو راسل نیز به عنوان شاهد و مطلع باید در دادگاه حاضر شوند و در مورد این پرونده پاسخگو باشند.

بارسلونا با اتهام "فساد در معاملات" در این پرونده، متهم شناخته شده است. چنین اتهامی از سال 2010 یک جرم سنگین به شمار می رود و به همین خاطر باشگاه بارسلونا ممکن است که با تنبیهی سنگین مواجه شود. تحقیقات در مورد حساب های باشگاه بارسلونا از می 2022 آغاز شد. باشگاه بارسلونا در این مدت هفت میلیون یورو را به حساب شرکت "داسنیل" پرداخته است، شرکتی که توسط انریکز نگریرا ثبت شده است. پسر نگریرا نیز در این سالها در کمیته داوران اسپانیا حضور داشته و به عنوان دستیار و همراه همیشه در کنار داوران اسپانیایی بوده است و به همین خاطر برخی معتقد هستند که نگریرا با رشوه هایی که در این سالها دریافت کرده، به تغییر نتایج به سود کاتالان ها کمک کرده است.

4125