اولین تجربه سرمربیگری برای دستیار مشهور زیدان

اولین تجربه سرمربیگری برای دستیار مشهور زیدان

پایگاه خبری فوتبالی - داوید بتونی دستیار مشهور زین الدین زیدان در سالهای مربیگری اسطوره فرانسوی در رئال مادرید بود.

به گزارش فوتبالی، خیلی از هواداران فوتبال شاید اسم بتونی را ندانند اما بارها مرد بدون مویی را روی نیمکت رئال مادرید دیده بودند که به زیدان مشورت می داد. در حقیقت تشابه چهره این دو باعث شده بود تا به دوقلوهای نیمکت رئال مادرید تبدیل شوند. بتونی هم در دوره اول و هم در دوره دوم زیدان، در کنارش بود و حالا تصمیم گرفته که خودش برای اولین بار به عنوان سرمربی مشغول به کار شود.

بتونی هدایت باشگاه سیون در لیگ سوییس را به عهده گرفته است. این مربی 51 ساله باید باشگاهی را نجات بدهد که در لیگ 10 تیمی در رده نهم قرار دارد و برای بقا تلاش می کند. فقط یک تیم به لیگ دسته دو سقوط می کند و وظیفه بتونی این است که مانع از سقوط باشگاه سیون شود. بتونی بین سالهای 2016 تا 2018 و 2019 تا 2021 به عنوان کمک مربی در رئال مادرید حضور داشت و در کاستیا نیز بین سالهای 2014 تا 2016 دستیار زیدان بود. 

مالک باشگاه سیون بیش از یک ساعت با زیدان در مورد بتونی صحبت کرده است که سرمربی سابق رئال مادرید خطاب به او گفته است:" بدون بتونی نمی توانستم به چیزهایی که در رئال مادرید رسیدم، دست پیدا کنم."

بتونی از تیم های دیگری نظیر لیل و بوردو نیز در ماه های اخیر پیشنهاد داشته اما در نهایت جدی ترین پیشنهاد از جانب سوییسی ها ارائه شد. ماریو بالوتلی ستاره پرحاشیه و جنجالی فوتبال ایتالیا نیز در باشگاه سیون حضور دارد.

4125