یک بازی، فاصله شاگردان مرفاوی تا جام جهانی اندونزی

یک بازی، فاصله شاگردان مرفاوی تا جام جهانی اندونزی

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتبال جوانان ایران با برتری برابر ویتنام از گروه خود در مسابقات قهرمانی زیر 20 سال آسیا صعود کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال جوانان ایران در آخرین دیدار از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به مصاف ویتنام رفت و موفق شد در پایان سه بر یک این تیم مدعی را از پیش رو بر دارد و راهی مرحله حذفی این مسابقات شود.

ایران در شرایطی به همراه استرالیا راهی مرحله بعد شد که در پایان مسابقات روز آخر گروه دوم، سه تیم 6امتیازی – استرالیا، ایران و ویتنام – حضور داشتند اما تفاضل گل، باعث شد که ویتنام علیرغم پیروزی در دو بازی ابتدایی‌اش مقابل استرالیا و قطر، در مرحله گروهی حذف شود.

تیم مرفاوی که در بازی مقابل استرالیا در خط دفاعی بسیار ضعیف ظاهر شد و کاملا آشفته نشان داد، در بازی مقابل ویتنام با تغییر سبک بازی و ارائه یک نمایش هدفمند موفق شدند حریف قدرتمند خدود را در پایان شکست دهند، نکته قابل توجه این است مهاجمان تیم ملی حتی می‌توانستند گل‌های بیشتری را هم به ثمر برسانند اما در زدن ضربات نهایی دقت لازم را نداشتند.

ایران – که آخرین بار در سال 2017 در جام جهانی زیر 20 سال شرکت کرده و در دوره قبلی این مسابقات غایب بوده – برای رسیدن به جام جهانی زیر 20 سال در سال 2023، باید به مرحله نیمه‌نهایی برسد.

البته که در جدول منتشرشده در سایت AFC، ایران به عنوان تیم اول گروه دوم شناخته شده که در اینصورت، احتمالا در مرحله بعدی به مصاف عراق خواهد رفت. داستان از این قرار است که اگر ایران با نتیجه 1-2 ویتنام را می‌برد، به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد می‌شد اما با توجه به حضور سه تیم 6 امتیازی در این گروه، برد 1-3 تیم ملی مقابل ویتنام باعث شد که ایران به عنوان تیم اول راهی مرحله بعدی شود.

7655