رویای قهرمانی ناپولی با زوج اوسیمن-کوارادونا

رویای قهرمانی ناپولی با زوج اوسیمن-کوارادونا

پایگاه خبری فوتبالی - از آخرین فصلی که ناپولی فاتح اِسکودتو شد سی و سه سال می گذرد . انتظاری که فقط هواداران لیورپول میتوانند در موردش صحبت کنند . قهرمانی تاریخی ناپولی تحت هدایت آلبرتو بیگون و با رهبری خدای فوتبال ، قدّیس بندر ناپل دیه گو مارادونا و زوج برزیلی اش کارِکا . فصلی که ناپولی بالاتر از تیم های میلان ، اینتر ، یوونتوس و سمپدوریا برای آخرین بار فاتح سری آ شد .
به گزارش فوتبالی، امّا قرار است این انتظار دوست داشتنی به سرانجام برسد . جام قهرمانی سری آ بر استادیوم دیه گو مارادونای بندر ناپل سایه انداخته و جام در دستان خداست . از همین الان قابل حدس است که در روز قهرمانی ، در بندر ناپل و استادیوم دیه گو مارادونا چه خبر است!
شاگردان لوچیانو اسپالتی با رهبری کاپیتان جیووانی دی لورنزو در فصل جاری بینظیر بودند و باورنکردنی . با گذشت 25 هفته از رقابت های فوتبال سری آ ایتالیا ، ناپولی با 21 پیروزی ، 2 تساوی و تنها 2 شکست  با 65 امتیاز صدرنشین سری آ و با 15 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول ، اینتر در فوتبال ایتالیا آقایی می کنند و همچنین با حضور در مرحله یک هشتم نهایی به ماجراجویی و رویاپردازی خود لیگ قهرمانان اروپا نیز ادامه می دهند .
زوج اوسیمن و کواراتسخلیا سهم بسزایی در موفقیت تیم لوچیانو اسپالتی در این فصل از رقابت ها داشته . ویکتور اوسیمن و خویچا کوارتسخلیا به کابوس مدافعان و دروازه بان های سری آ تبدیل شده اند . وینگر 22 ساله گرجستانی بقدری چشم نواز با توپ هنرنمایی میکند که هواداران سخت پسند ناپولی که بعد از دیه گو مارادونا به هرکسی دل نمی بندند به او لقب کوارادونا داده اند .
پدیده این فصل فوتبال اروپا تا این مقطع از فصل در 21 بازی سری آ موفق به ثبت 10 گل و 11 پاس گل شده است و تا مرحله رفت مرحله یک هشتم نهایی UCL مقابل آینتراخت فرانکفورت در 6 بازی موفق شده 2 گل به ثمر برساند .
در اتفاقی جالب از سری رقابت های هفته بیست و دوم سری آ ایتالیا ، در دیدار مقابل کرمونزه با به ثمر رساندن گل در دقیقه 22 تولد 22 سالگی خود را جشن گرفت . بازیکنی که 10 میلیون یورو برای دی لائورنتیس خرج برداشت.
زوج خویچا ، مهاجم 24 ساله نیجریه ای است که فصل 2020 از لیگ فرانسه و تیم لیل راهی ایتالیا و بندر ناپل شد . ویکتور اوسیمن با 19 گل عنوان آقای گل این فصل سری آ را در اختیار دارد و همچنین خویچا کوارتسخلیا با 11 پاس گل عنوان بهترین پاس گل دهنده سری آ را در اختیار دارد که با توجه به عملکرد تیمی و فردی بازیکنان ناپولی تا اینجای فصل ، قطعاً این آمارها افزایش خواهد یافت
تا این مقطع از فصل در مجموع در 26 بازی که اوسیمن با پیراهن پارتنوپی گام به مستطیل سبز گذاشته موفق شده 21 گل به ثمر برساند . علاوه بر این رکورد خیره کننده ، چهارشنبه 3 اسفند در مسابقه رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در خانه آینتراخت فرانکفورت آلمان در دقیقه 40 بازی موفق شد گل اوّل ناپولی را به ثمر برساند تا علاوه بر هموار کردن راه صعود به مرحله بعد ، رکورد خیره کننده گلزنی در شش دیدار پیاپی را بنام خود به ثبت برساند . همچنین در این مسابقه حساس گل دوم ناپولی در دقیقه 65 توسط کاپیتان دی لورنزو روی پاس خویچا کوارتسخلیا به ثمر رسید تا ثابت شود صدر نشین بی رقیب سری آ حرف های زیادی برای گفتن دارد و از روی شانس و اقبال در حضور قدرت هایی مثل یوونتوس ، میلان ، اینتر و رم صدر نشین فوتبال ایتالیا نیست !  

یادداشت از سهیل اسماعیل پور گنجی