تراکتور دو - پرسپولیس سه/ وحدت، ناجی قرمزها/ دراماتیک برای پرسپولیس، تراژیک برای تراکتور

تراکتور دو - پرسپولیس سه/ وحدت، ناجی قرمزها/ دراماتیک برای پرسپولیس، تراژیک برای تراکتور

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس توانست یک برد دراماتیک مقابل تراکتور رقم بزند.

به گزارش فوتبالی، از ساعت 16 امروز ورزشگاه بنیان دیزل تبریز میزبان دیدار حساس تیم‌های تراکتور و پرسپولیس بود و در حالی که در دو طرف میدان انگیزه‌های زیادی برای کسب تمام امتیازات وجود داشت اما در پایان این تیم میهمان که پیروز بازی لقب گرفت.

خلاصه بازی:

هر دو تیم در شروع نیمه اول پر اشتباه ظاهر شدند و توپ‌های متعددی لو دادند. با این حال تراکتور بهتر عمل کرد و یکی دو موقعیت نسبتا جدی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد که مهمترین آنها مهار موقعیت تک به تک اسدی توسط بیرانوند بود.

شاگردان گل‌محمدی در این نیمه خیلی زود به خودشان آمدند و در روزی که اخباری به عنوان بازیکن کلیدی در نتایج تراکتور، درون دروازه این تیم حضور ندارد، دو مرتبه توسط عمری و ترابی به گل رسیدند. جالب اینجاست که پاس گل‌های این نیمه نیز توسط این دو بازیکن داده شده است.

در نیمه دوم اما تراکتور میزبان توانست کامبک بزند و با درخشش محمد عباس‌زاده که به صورت تعویضی به زمین آمده بود حساب کار را به تساوی بکشاند اما در واپسین ثانیه‌های بازی روی غفلت مدافعان این تیم، وحدت هنانوف تیر خلاص را زد تا پرسپولیس به یک برد ارزشمند خارج از خانه دست پیدا کند.


در ادامه گزارش مهمترین اتفاقات، حواشی و ویدئوهای این بازی را مرور کنید..

داوران: سید وحید کاظمی، حسین ظهیری، علی اکبر نوری و مهرداد خسروی

ناظر داوری: بهرام مهرپیما

ترکیب تراکتور: احسان مرادیان، آرش قادری (محمد عباس‌زاده 54)، سید محمد حسینی، محمد آقاجان‌پور، پوریا آریاکیا (ابوالفضل رزاق‌پور 46)، صفا هادی، گوستاوو، ریکاردو آلوز، محمد قنبری (حامد پاکدل 81)، رومرو گومز (محمدرضا عباسی 76) و رضا اسدی.

* در فاصله یک ساعت تا آغاز مسابقه، خبر مصدومیت محمدرضا اخباری دروازه‌بان تأثیرگذار تراکتور و غیبتش در این بازی شوک بزرگی به اردوی پرشورها وارد کرد.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه (علی نعمتی 81)، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی (دانیال اسماعیلی‌فر 2+90)، کمال کامیابی‌نیا (مهدی عبدی 2+90)، سینا اسدبیگی، وحید امیری، فرشاد فرجی، وحدت هنانوف، محمد عمری (محمد عمری 68) و لئاندرو پریرا (عیسی آل کثیر 81).

* در فاصله چند دقیقه به شروع بازی، گولسیانی از ترکیب پرسپولیس خارج شد تا قرمزهای تهرانی هم با شوک پا به زمین مسابقه بگذارند. همچنین سرلک نیز به دلیل مصدومیت جای خود را به کامیابی‌نیا داد.

کارت زرد: محمد حسینی (65)، امید عالیشاه (75)

کارت قرمز: -

گلزنان بازی: عمری (19)، ترابی (30)، عباس‌زاده (67 و 84)، هنانوف (5+90)

نیمه اول:

دقیقه 3: در حالی که رضا اسدی قصد فرار به پشت مدافعان پرسپولیس را داشت، وحید امیری توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 8: محمد عمری روی یک ضدحمله توپ را به عالیشاه رساند و در حالی که این بازیکن قصد داشت دروازه حریف را باز کند حضور به موقع مدافعان تراکتور چنین اجازه‌ای به او نداد.

دقیقه14: هنانوف قصد داشت با سر توپ را به بیرانوند پاس بدهد که در این صحنه دچار اشتباه شد و توپ به بازیکنان تراکتور رسید. بیرانوند توپ اول را گرفت و دومین ضربه تراکتوری‌ها هم دقت لازم را نداشت و توسط این دروازه‌بان مهار شد.

دقیقه 16: پاس در عمق دیدنی روی اشتباه فرشاد فرجی به موقعیت تک به تک برای رضا اسدی تبدیل شد اما ضربه او پس از برخورد با بیرانوند راهی کرنر شد.

(گل اول پرسپولیس) دقیقه 19: محمد عمری روی تعلل مدافعان تراکتور و با یک شوت از پشت محوطه جریمه توانست دروازه تراکتور را باز کند.

گل اول پرسپولیس توسط عبدی

دقیقه 24: سانتر گومز به درون محوطه پرسپولیس به محمد قنبری رسید و ضربه سر این بازیکن به شکلی خطرناک از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

(گل دوم پرسپولیس) دقیقه 30: محمد عمری خط دفاع شلوغ تراکتور را به هم ریخت و در حالی که مرادیان چند گام از دروازه جلوتر آمده بود، با یک پاس توپ را مهدی ترابی رساند و این بازیکن به راحتی دروازه خالی را باز کرد.

گل دوم پرسپولیس توسط ترابی

دقیقه 36: در حالی بیرانوند باز هم اسدی را در موقعیت تک به تک ناکام گذاشت و توپ به دیگر مهاجم تراکتور رسید، پرچم داور به نشانه آفساید بالا رفت.

دقیقه 42: آلوز روی یک ضربه ایستگاهی توپ را به مقابل دروازه پرسپولیس فرستاد که توسط مدافعین این تیم برگشت داده شد و پشت محوطه جریمه به گومز رسید اما ضربه او شدت و دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.

* برای نیمه اول چهار دقیقه وقت تلف شده لحاظ شد.

نیمه دوم:

تراکتور نیمه دوم را با یک تغییر اجباری آغاز کرد. پوریا آریاکیا که مصدوم شده بود جای خود را به ابوالفضل رزاق‌پور داد.

دقیقه 52: رزاق پور که متوجه خروج بیرانوند از دروازه شد، از میانه‌های زمین قصد باز کردن دروازه پرسپولیس را داشت اما ضربه او با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 54: ضربه ایستگاهی امید عالیشاه به شکلی خطرناک از کنار دروازه تراکتور راهی اوت شد.

دقیقه 56: همکاری تیمی پرسپولیسی‌ها به ایجاد فرصت گلزنی برای آنها منجر شد اما در آخرین لحظه رزاق‌پور با ضربه سر توپ را به کرنر فرستاد. شاید اگر ضربه او دقت لازم را نداشت به گل به‌خودی تبدیل می‌شد.

دقیقه 61: آلوز با یک پاس خوب قنبری را صاحب توپ کرد و این بازیکن از زوایه بسته قصد گلزنی داشت اما بیرانوند توپ را مهار کرد.

(گل اول تراکتور) دقیقه 67: دامنه حملات تراکتور ادامه پیدا کرد و روی ارسال بی‌نقص رزاق‌پور برای عباس‌زاده این تیم به گل رسید تا اختلاف به حداقل برسد.

گل اول تراکتور توسط عباس‌زاده

* این گل روی همکاری دو تعویض طلایی خمز شکل گرفت تا عباس‌زاده مانند بازی رفت موفق به باز شدن دروازه تیم سابقش کند.

دقیقه 72: پاس دیدنی رضا اسدی به دهانه دروازه برای محمد قنبری تراکتور را در آستانه گل تساوی قرار داد اما تکل همزمان مدافع پرسپولیس شدت توپ را گرفت تا بیرانوند به راحتی این موقعیت را مهار کند.

دقیقه 83: درون محوطه جریمه پرسپولیس تعادل محمد عباس‌زاده بر هم خورد و داور نقطه پنالتی را نشان داد.

(گل دوم تراکتور) دقیقه 84:عباس‌زاده موفق شد بر خلاف جهت بیرانوند ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند.

دبل محمد عباس‌زاده

دقیقه 87: عیسی آل کثیر که در آستانه فرصت تک به تک بود، در جدال با دو مدافع تراکتور ضربه‌ای به توپ زد که راهی کرنر شد. پرسپولیسی‌ها در این صحنه اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.

* برای نیمه دوم پنج دقیقه وقت تلف شده منظور گردید.

دقیقه 2+90: دو موقعیت تک به تک پرسپولیسی‌ها آفساید گرفته شد.

(گل سوم پرسپولیس) دقیقه 5+90: وحدت هنانوف از شلوغی و به هم ریختگی داخل محوطه تراکتور نهایت استفاده را کرد و گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند.

سومین گل پرسپولیس توسط هنانوف

6442