دورتموند بدون هالند، قهرمانی را از بایرن مونیخ می‌رباید؟

دورتموند بدون هالند، قهرمانی را از بایرن مونیخ می‌رباید؟

پایگاه خبری فوتبالی - به نظر می رسد که فوتبال آلمان بالاخره قرار است که از تک قطبی بودنش در سالهای اخیر خارج شود.

به گزارش فوتبالی، بروسیا دورتموند حالا با یک بازی بیشتر از بایرن مونیخ، صدرنشین جدول بوندسلیگا است و امیدوار است که به سالها سلطه باواریایی ها در بوندسلیگا خاتمه ببخشد. در حقیقت برای اولین بار در سالهای اخیر، دورتموند تا مقطع پایانی فصل پا به پای بایرن به رقابت ادامه می دهد. دورتموند در سال 2023 در دوازده بازی شامل بازی مقابل چلسی در لیگ قهرمانان و بازی یک چهارم نهایی جام حذفی آلمان پیروز شده و به همین خاطر حالا به رقیب سرسخت بایرن تبدیل شده اند. نکته عجیب این جاست که آنها در فصلی به قهرمانی لیگ آلمان نزدیک شده اند که بهترین ستاره خود یعنی هالند را در شروع فصل به منچسترسیتی فروختند.

هالند در دو سال و نیم حضور در دورتموند به ترتیب 13 ، 27 و 22 گل در بوندسلیگا به ثمر رساند و به یکی از مخوف ترین مهاجمان فوتبال اروپا تبدیل شد. دورتموند با هالند دو بار در بوندسلیگا دوم شد و یک بار هم در رده سوم قرار گرفت که در هر سه فصل، بایرن مونیخ به قهرمانی رسید.

سباستین هالر که به عنوان جانشین هالند جذب شده بود، ماه ها با بیماری دست و پنجه نرم می کرد و او هم اخیرا برگشته است. بازیکنانی نظیر بلینگام در بهترین سطح خود قرار داشته اند و حالا دورتموند به رقیبی خطرناک برای بایرن مونیخ در مسیر قهرمانی تبدیل شده است.

4125