باخ: هنوز زود است درباره حضور روس‌ها در المپیک صحبت کنیم

باخ: هنوز زود است درباره حضور روس‌ها در المپیک صحبت کنیم

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس کمیته بین‌المللی المپیک هرگونه تصمیم درباره حضور یا عدم حضور ورزشکاران روس در المپیک پاریس به آینده موکول کرد.

به گزارش فوتبالی، توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفت که فعلا زمان مناسبی برای بحث در مورد این که آیا ورزشکاران روسیه اجازه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را خواهند داشت یا خیر نیست.

تاکنون کشورهای اوکراین، لتونی و لهستان اعلام کرده‌اند که اگر روس‌ها و بلاروس‌ها اجازه حضور در المپیک را داشته باشند، تحریم المپیک پاریس را بررسی خواهند کرد و همین باعث شده است تا کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به تعیین وضعیت ورزشکاران روسیه برای بازی‌های المپیک مردد باشد.

توماس باخ به خبرنگاران در هاوانا در پاسخ به سوالی درباره احتمال حذف روس‌ها برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ به دلیل تهاجم مسکو به اوکراین گفت: برای این که خیلی واضح بخواهم صحبت کنم، هنوز وقت صحبت در مورد بازی‌های المپیک در پاریس نرسیده است. خیلی زود است که درباره هر نوع تحریم بخواهیم صحبت کنیم. به این ترتیب بار دیگر  کمیته بین‌المللی المپیک خاطرنشان کرد که هنوز تصمیمی در مورد پذیرش روس‌ها و بلاروسی‌ها گرفته نشده است.

در سه المپیک تابستانی و زمستانی اخیر، ورزشکاران روسیه پس از رسوایی دوپینگ به عنوان ورزشکاران بی‌طرف به رقابت پرداختند و هنوز وضعیت آن‌ها برای بازی‌های المپیک پیش‌رو نیز مشخص نیست این در حالی است که به‌زودی رقابت‌های کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شروع خواهد شد.

باخ که در المپیک ۱۹۷۶ به عنوان عضوی از تیم شمشیربازی آلمان غربی به مدال طلا دست یافت، گفت که رایزنی‌ها بین کمیته‌های ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی در مورد حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در بازی‌های المپیک پاریس ادامه دارد.

 توماس باخ در پایان خاطرنشان کرد باید وضعیت ورزشکاران را مدنظر قرار داد چرا که این ورزشکاران نباید قربانی تصمیم‌های سیاسی شوند.

6442