درخواست نروژ از فیفا برای بررسی پرونده حقوق بشری قطر در کنگره سالانه

درخواست نروژ از فیفا برای بررسی پرونده حقوق بشری قطر در کنگره سالانه

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون فوتبال نروژ دوباره پرونده حقوق بشری قطر را باز کرده و خواهان بررسی آن در کنگره پیش روی فیفا شده است.

به گزارش فوتبالی، نروژ از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) خواست تا گزارشی در مورد کار برای مبارزه با نقض حقوق بشر، از جمله نتایج حاصله در جام جهانی فوتبال 2022 قطر ارائه کند.

بر اساس گزارش فدراسیون فوتبال نروژ، خانواده‌های کارگران مهاجر آسیب‌دیده در ساخت تأسیسات مربوط به جام جهانی 2022 از مقامات قطری غرامت دریافت نکرده‌اند و مرگ‌های صورت گرفته نیز مورد بررسی قرار نگرفته است. نروژ پیشنهاد کرده موضوع مربوطه در دستور کار کنگره بعدی فیفا قرار بگیرد. شورای فیفا با قرار دادن این موضوع در دستور کار هفتاد‌و‌سومین کنگره این سازمان که 16 مارس در کیگالی (رواندا) برگزار می‌شود، موافقت کرد.

فدراسیون فوتبال نروژ در این مورد نوشت: «در حالی که فدراسیون فوتبال نروژ پیشرفت‌های صورت گرفته درباره پرونده حقوق بشری قطر را تصدیق می‌کند، اما معتقد است راه‌حل‌ها هنوز مطابق با استانداردهای بین‌المللی نیست. نروژ می‌داند که قطر صندوق غرامت ایجاد کرده است که از زمان راه‌اندازی آن در سال 2020 عمدتاً برای بازپرداخت دستمزدهای پرداخت نشده، استفاده می‌شود. نروژ آگاه است این صندوق در حال حاضر برای کارگرانی که کشور قطر را ترک کرده‌اند یا برای حمایت از خانواده‌های کارگران متوفی در دسترس نیست».

2636