گمانه‌زنی رسانه‌ها؛ فدراسیون به دنبال یک سرمربی ایتالیایی

گمانه‌زنی رسانه‌ها؛ فدراسیون به دنبال یک سرمربی ایتالیایی

پایگاه خبری فوتبالی- درباره گزینه‌های ایتالیایی فدراسیون فوتبال برای تیم ملی، دو روایت کاملا متفاوت در رسانه‌ها منتشر شده است.

به گزارش فوتبالی، در کنار تمام اسمهایی که در چند وقت گذشته برای جانشینی کارلوس کی‌روش مطرح شده، این خبر هم به گوش رسیده که فدراسیون به دنبال جذب یک مربی ایتالیایی است. مربی‌ای که قطعا نامش آندره‌آ استراماچونی نیست. استراماچونی به خاطر ماجرای طلبش از استقلال و فسخ یکطرفه و شکایت به دادگاه کاس، چندان مورد اقبال نیست و بعید است مدیران ورزش و فوتبال به آمدن او رضایت بدهند.

از سویی یکی از روزنامه‌ها در شماره امروزش از جنارو گتوزو بازیکن سرشناس سابق تیم ملی ایتالیا و سرمربی سابق والنسیا به عنوان گزینه مورد نظر فدراسیون فوتبال نام برده است. 

این مربی‌ که پیش از این در مذاکراتی که با او برای پیوستن به تیم‌های باشگاهی ایرانی انجام شده بود، او اعلام کرده بود که تنها حاضر است با تیم ملی فوتبال ایران همکاری کند. البته برخی معتقدند که او شخصیت لازم برای سرمربیگری تیم ملی را ندارد.

در فضای مجازی و سایتها نام وینچنزو مونتلا، ستاره سال های نه چندان دور رم که زوج‌ توتی در این تیم و این ملی فوتبال ایتالیا بود به عنوان مربی‌ای نام برده شده که در آستانه 49 سالگی نامش در فدراسیون فوتبال به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی ایران مطرح شده است.

مونتلا که سابقه هدایت آاس رم، میلان، سویا، فیورنتینا و سمپدوریا را دارد، در حاضر سرمربی تیم ترکیه ای آدانا دمیر اسپور است و قطعا نمی تواند زودتر از پایان فصل لیگ ترکیه به ایران بیاید. این مربی سابقه سرمربیگری در تیمهای ملی را ندارد اما برخی معتقدند برای تغییر نسل در تیم ملی باید سراغ چنین گزینه‌هایی رفت.

نکته عجیب اینکه گفته می‌شود همچنان امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام هم هنوز برای هدایت تیم ملی شانس دارند که با توجه به سیاست فدراسیون در انتخاب سرمربی خارجی بعید به نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ دهد.

1984