هافبک تازه‌واردی که نظر گواردیولا را جلب کرد

هافبک تازه‌واردی که نظر گواردیولا را جلب کرد

پایگاه خبری فوتبالی - ماکسیمو پرونه هافبک ارژانتینی در زمستان گذشته از ولز سارسفیلد به منچسترسیتی ملحق شد و مورد تمجید و تحسین های زیادی قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی، پرونه در مدتی اندک توانسته نگاه مثبت پپ گواردیولا را به خود جلب کند و حالا این مربی اسپانیایی به تمجید از هافبک 20 ساله پرداخته است. گواردیولا روز سه شنبه پس از حذف بریستول در جام حذفی نوشت:" ماکسیمو بازیکنی است که ذهنش سریع تر از پاهایش است. فکر می کنم که از نظر ریتم بازی و شرایط بدنی با ما رشد خواهد کرد. گاهی دنبال بازیکنانی هستم که بتوانند در فضاهای کوچک بهترین عملکردشان را داشته باشند. او واقعا خیلی خوب است."

پرونه در این بازی فقط سه دقیقه درون زمین حضور داشت که البته این بازیکن در مقابل بورنموث در لیگ انگلیس برای اولین بار در سیتی بازی کرده بود و به عنوان یار تعویضی جایگزین ارلینگ هالند شده بود. 

گواردیولا در مورد انتقال این هافبک دفاعی به سیتی گفته بود:" او را با توصیه خوان پتسی جذب کردیم که مشاور ما در امریکای جنوبی است و خرید گابریل ژسوس و خولیان آلوارز هم با نظر او انجام شده بود. ویدیوها و گزارشاتی را در موردش دریافت کردم اما صادقانه بگویم که او را زیاد نمی شناختم. وقتی در اولین تمرینات او را دیدم، با خودم گفتم:"عجب." فهمیدم که انتخاب درستی داشته ایم."

پرونه که در آکادمی ولز سارسفیلد رشده کرده، در مسابقات جام ملت های زیر 20 سال آمریکای جنوبی نیز حضور داشت که سیتی برای خریدنش یازده میلیون یورو هزینه کرد و این بازیکن را تا تابستان 2028 به خدمت گرفت.

4125