اعتراض علی دایی به اینفانتینو به خاطر نام رقابتهای جام خلیج فارس در بصره

اعتراض علی دایی به اینفانتینو به خاطر نام رقابتهای جام خلیج فارس در بصره

پایگاه خبری فوتبالی- سوژه صحبت‌های خصوصی علی دایی و رییس فیفا در پاریس چه بود؟

به گزارش فوتبالی، علی دایی این اواخر پای ثابت مراسم‌ مهم فیفا بوده است، او که در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی حضور داشت، این بار هم در مراسم انتخاب بهترین‌های سال فیفا شرکت کرد و مثل همیشه حضور باصلابتی روی صحنه داشت.

 دایی که از سوی فیفا نه فقط برای شرکت در مراسم، بلکه برای اهدای یکی از جایزه‌های مهم سال در نظر گرفته شده بود. اتفاقی که باز هم نشان داد او چه جایگاه مهمی در دنیای فوتبال دارد و چه چهره تاریخ‌سازی برای فوتبال ایران است.

علی دایی در حاشیه مراسم برترین‌های فیفا دیداری خصوصی هم با جیانی اینفانتینیو داشت که عکس‌های آن علاوه بر صفحه رسمی اینستاگرام او، بلافاصله هم در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. دایی یک شب قبل از مراسم در میهمانی ویژه ستاره های حاضر در مراسم با اینفانتینو دیدار و گفت و گو کرد.

دایی در بخشی از گفت و گویش با سایت تابناک درباره جزئیات صحبتهایش با رئیس فیفا گفته است:" موردی که بیشتر در موردش با ایشان صحبت کردم این بود که سوال مردم ایران را به آقای اینفانتینو انتقال دادم که برای خود من هم به شخصه مهم بود.این که چرا در بازی‌هایی که اخیرا در یکی از کشورهای همسایه ایران برگزار شد، ایشان واژه نادرست خلیج عربی را به جای واژه تاریخی و اصیل خلیج فارس به کار برده است."

 دایی در ادامه حرفهایش به جواب اینفانتینو اشاره کرده است:" در جواب من آقای اینفانتینو توضیح داد که چاره دیگری نداشتم چون نام تورنمنتی که برگزار می‌شد همانی بود که من استفاده کردم. برایم جالب بود که ایشان با تاریخ ایران کاملا آشنا بود و وقتی در این مورد خاص سوال کردم به واژه PERSIAN GULF که همان خلیج فارس است اشاره کرد و گفت که تنها دلیلی که آن واژه را در آن مسابقات استفاده کردم این بود که از سوی میزبان نام بازی‌ها آنطور انتخاب شد."

7655