آغاز مسابقات قهرمانی جوانان آسیا با ۴ بازی

آغاز مسابقات قهرمانی جوانان آسیا با ۴ بازی

پایگاه خبری فوتبالی- مسابقات فوتبال جوانان قهرمانی آسیا از بعدازظهر چهارشنبه با چهار بازی در ازبکستان شروع خواهد شد. 

به گزارش فوتبالی، این مسابقات جنبه انتخابی جام جهانی جوانان در سال ۲۰۲۳ اندونزی را خواهد داشت. 

در اولین بازی امروز در ورزشگاه استقلال شهر فرغانه تیم های استرالیا و ویتنام که از همگروه های تیم ملی ایران هستند به میدان خواهند رفت. 

"تریفور مورگان" سرمربی تیم ملی جوانان استرالیا در آستانه این بازی از آمادگی ۱۰۰ درصدی تیم خود سخن گفت و تصریح کرد تیم استرالیا طی یک هفته اخیر که به ازبکستان سفرکرده،  تمرین های خوبی را پشت سرگذاشته است. 

در سوی مقابل "هوانگ انه توان"  سرمربی ویتنام در نشت خبری گفت: "ما پیش از این در رده های سنی زیر ۱۶ و زیر ۱۹ سال با استرالیا بازی کرده ایم و به قدرت فوتبال این کشور واقف هستیم. بازی های قبلی این تیم را دیده ایم و به نقاط ضعف و قوت آنها آشنا هستیم" 

در دیگر بازی امروز،  تیم ملی عراق در ورزشگاه لوکوموتیو تاشکند در گروه اول به مصاف اندونزی خواهد رفت. 

تیم عراق با مربیگری "عماد محمدرضا" ستاره سابق فوتبال این کشور راهی رقابتهای جوانان آسیا شده است. او کسی است که به عنوان بازیکن در آخرین فهرمانی عراق در مسابقات جوانان آسیا در سال ۲۰۰۰ تهران نقش پررنگی داشت و حالا به عنوان مربی تلاش می کند شیرهای جوان بین النهرین را به افتخار مشابهی برساند. 

یکی از ستاره های حال حاضر عراق، "علی فاضل"  نام دارد. او هم اکنون در لیگ باشگاههای سوئد بازی می کند. در همین حال چند بازیکن شاغل در خارج از فوتبال عراق به دلیل مخالفت باشگاهها نتوانستند در این مسابقات حضور پیداکنند. این موضوع بهانه ای شد تا "عماد محمد رضا" در نشست خبری روز گذشته از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کند که زمان رقابتهای جوانان آسیا به روزهای بازی های ملی (فیفا دی)  منتقل شود تا تیم ها بتوانند از لژیونرهای خود هم استفاده کنند. 

در سوی مقابل تیم ملی اندونزی با مربیگری "شین تائه یونگ" به این مسابقات به چشم یک رقابت تدارکاتی مهم نگاه می کند. چراکه این کشورتا چندماه آینده میزبان مسابقات جام جهانی جوانان خواهد بود. 

امروز در ورزشگاه بنیادکار در شهر تاشکند، تیم ملی ازبکستان به عنوان میزبان مسابقات به مصاف سوریه خواهد رفت.

در نشست خبری مربیان قبل از این بازی، "مارک فوتا" سرمربی تیم سوریه از تلاش برای کسب موفقیت و شاد کردن مردم سوریه سخن گفت و در سوی مقابل "رافشان حیدروف" سرمربی  ازبکستان مدعی شد که مدتها منتظر شروع این مسابقات بودیم و قصد داریم ضمن کسب سهمیه جام جهانی،  مقام قهرمانی را هم کسب کنیم. 

در دیگر بازی روز نخست، در ورزشگاه استقللال فرغانه تیم های ایران و قطر برابر هم صف آرایی می کنند. 

در نشست خبری این بازی،  "ایناکی ابادیا" سرمربی قطر و "صمدمرفاوی" سرمربی ایران،  هر دو از آمادگی بالای تیم خود سخن گفتند و مدعی شدند با تمام توان در این مسابقات حاضرشده اند. 

  ۱۹۷۹