قدیمی ترین جام فوتبال هند در عربستان!

قدیمی ترین جام فوتبال هند در عربستان!

پایگاه خبری فوتبالی- دیدارهای نیمه نهایی،  رده بندی و پایانی جام "هیروسانتوش" در عربستان برگزار خواهد شد. 

به گزارش فوتبالی و به نوشته روزنامه "الریاضیة" چاپ عربستان، مرحله پایانی هفتاد وششمین دوره جام "هیروسانتوش"، قدیمی ترین مسابقات فوتبال در هند، اولین بار در خارج از این کشور و در عربستان انجام خواهد شد. در این مرحله چهار تیم پنجاب،  کارناتاکا ، سرویسز و مگالایا طی روزهای دهم تا سیزدهم اسفند طی دو بازی نیمه نهایی و رقابتهای رده بندی و نهایی در ورزشگاه ملک فهد شهرریاض به میدان خواهند رفت. 

مسابقات جام "هیروسانتوش" از سال ۱۹۴۱ شروع شد. این جام به نام "مهاراجه سانتوش"  رییس اسبق فدراسیون فوتبال هند نامگذاری شده است. وی که از چهره های سیاسی مطرح در هند بود،  در سال ۱۹۳۹ در سن ۶۱ سالگی درگذشت. 

دو سال یعد از مرگ "سامتوش"  ، اولین دوره این مسابقات راه اندازی شد و تا سال ۱۹۹۶ که لیگ سراسری هند راه اندازی شد، مهمترین مسابقه باشگاهی فوتبال در این کشور بود. 

دوره جاری مسابقات جام سانتوش با شرکت ۳۶ تیم از ولایت ها و بخش های مختلف هند شروع شد و تیم ها در ۶ گروه با هم رقابت کردند. در پایان مرحله گروهی تیم های صدرنشین بعلاوه ۳ تیم برتر دوم گروه ها راهی مرحله بعدی شدند. 

در مرحله بعدی ۳ تیم راه آهن، سرویسز و اودبشا به عنوان میزبانان سه گروه در کنار ۹ تیم صعود کننده از مرحله اول، ۱۲ تیم را شکل دادند که مسابقات در دو گروه شش تیمی انحام شد و از هر گروه دو تیم به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. 

تیم های پنجاب و کارناتاکا از گروه اول وتیم های سرویسز و مگالایا از گروه دوم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که به شکل ضربدری در ورزشگاه ملک فهد ریاض به میدان خواهند رفت. براین اساس پنجاب با مگالایا روبرو خواهد شد و سرویسز مقابل کارناتاکا بازی خواهد کرد. 

در تاریخ برگزاری مسابقات "سانتوش هیرو" تیم بنگال غربی با ۳۲ مقام قهرمانی پرافتخارترین تیم است و پنجاب هم با ۸ قهرمانی،  دومین تیم پرافتخار این جام بشمار می آید. 

۱۹۷۹