نساجی یک - استقلال یک/ سوپرگل علیه پنجمین برد متوالی استقلال/ هت‌تریک دوم آبی‌ها اتفاق نیفتاد

نساجی یک - استقلال یک/ سوپرگل علیه پنجمین برد متوالی استقلال/ هت‌تریک دوم آبی‌ها اتفاق نیفتاد

پایگاه خبری فوتبالی- استقلالی‌ها در روزی که نیاز مبرم به برد داشتند، مقابل نساجی متوقف شدند.

به گزارش فوتبالی، دو تیم نساجی و استقلال در شرایطی در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر مقابل یکدیگر قرار گرفتند که با توجه به برد روز گذشته پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان، شاگردان ریکاردو ساپینتو نیاز جدی به پیروزی در بازی امروز خود داشتند اما به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک دست پیدا نکردند. گل‌های این بازی توسط ارسلان مطهری و ایوب کلانتری به ثمر رسید.

داوران: امیر عرب‌براقی، محمدرضا ابوالفضلی، مهدی سیفی، حسین زیاری

ناظر داوری: رضا سخندان

 ترکیب نساجی: علیرضا حقیقی - حامد شیری - امیرمهدی جانملکی - سعید بیگی - سیداحمد موسوی - علی داوران (رضا جعفری 67) - مهرداد عبدی - ایوب کلانتری - فرزاد زامهران - صابر حردانی (علی شجاعی 67) - کریم اسلامی (محمدرضا مهدی‌زاده 81)

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی (ابوالفضل جلالی 77)، کوین یامگا (صالح حردانی 46)، روزبه چشمی، سعید مهری (سجاد شهباززاده 77)، آرش رضاوند. مهدی قایدی، محمد محبی و ارسلان مطهری (آرمان رمضانی 77)

کارت زرد: عبدی (18)، یامگا (35)، صابر حردانی (40)، چشمی (68)

کارت قرمز: -

گلزنان بازی: ارسلان مطهری (53) - ایوب کلانتری (68)

خلاصه بازی:

استقلال در نیمه اول تیم برتر میدان بود و چندین موقعیت خوب گلزنی به دست آورد اما نتوانست از آنها استفاده لازم را ببرد. دو ضربه شاگردان ساپینتو به تیر دروازه نساجی برخورد کرد و ارسلان مطهری که دو موقعیت خوب گلزنی را از دست داد در ناکامی نیمه اول آبی‌ها بیشترین سهم را داشت. شاگردان حمید مطهری علیرغم میزبانی و حضور پرشور هواداران در ورزشگاه شهید وطنی نتوانستند در این نیمه موقعیت خاصی روی دروازه حریف ایجاد کنند.

در نیمه دوم هم استقلال بازی را بهتر شروع کرد و در دقیقه 53 به گل رسید اما در ادامه نساجی که زیاد روی دروازه حریف دیده نشده بود، روی یک ضربه ایستگاهی کار را به تساوی کشاند. هر چقدر از زمان بازی گذشت زهر استقلالی‌ها بیشتر گرفته شد و حملات آنها راه به جایی نبرد تا نوار پیروزی‌های تیم ساپینتو بالاخره قطع شود.

بدون شک چهره ویژه این مصاف ایوب کلانتری است که بعد از لو دادن توپ منجر به گل استقلال، توانست به زیبایی برای تیمش گلزنی کند.

در ادامه گزارشی از مهمترین اتفاقات، حواشی و ویدئوهای این بازی را مرور کنید..

نیمه اول:

* بازی با دقایقی تاخیر آغاز شد.

دقیقه 2: استقلالی‌ها روی کار تیمی صاحب موقعیت شدند که در نهایت شوت سعید مهری پس از برخورد به مدافعان نساجی راهی کرنر شد.

دقیقه 3: سانتر بی نقص محمد محبی به ارسلان مطهری رسید و ضربه سر این بازیکن به شکلی خطرناک به تیر عمودی دروازه برخورد کرد.

دقیقه 5: محمد محبی از گوشه محوطه جریمه شوت دیدنی به سمت دروازه زد که با واکنش خوب علیرضا حقیقی تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 14: کرنر ارسالی سعید مهری به محمد محبی رسید و ضربه سر این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد و در ادامه نیز چند ضربه خطرناک از سوی بازیکنان استقلال زده شد اما هیچکدام راه به جایی نبرد.

دقیقه 21: محمد محبی با پاس رو به عقب توپ را به ارسلان مطهری رساند و این بازیکن بعد از کنترل توپ، از پشت محوطه جریمه شوتی زیبا به سمت دروازه نساجی زد که با اختلاف اندک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 25: ارسال احمد موسوی برای کریم اسلامی به خوبی انجام شد اما اسلامی نتوانست از این توپ استفاده کند. این اولین موقعیت جدی نساجی روی دروازه استقلال بود.

دقیقه 32: حسین زامهران با یک حرکت دیدنی توپ را به صابر حردانی رساند و در حالی که این بازیکن قصد داشت از گوشه محوطه استقلال دروازه این تیم را باز کند، با دخالت سعید مهری توپ او تغییر مسیر داد و تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 34: آرش رضاوند پس از نفوذ به درون محوطه به شکلی ناگهانی شوتی خطرناک زد که با اختلاف اندک از بالای دروازه علیرضا حقیقی به بیرون رفت.

* از دقیقه 37 بازی تصاویر تلویزیونی برای دقایقی قطع شد.

دقیقه 42: ارسلان مطهری در حالی که می‌توانست دروازه نساجی را باز کند اما دقت لازم را نداشت و موفق به گلزنی نشد.

* برای نیمه اول یک دقیقه وقت تلف شده لحاظ شد.

* بانوان هوادار نساجی با حضور در پشت بام ساختمان‌های اطراف ورزشگاه بازی را تماشا می‌کنند.

بانوان هوادار نساجی

نیمه دوم:

* استقلالی‌ها نیمه دوم را با یک تغییر در ترکیب خود آغاز کردند و یامگا جای خود را به صالح حردانی داد.

* با اولین تعویض استقلال، صالح و صابر حردانی در ترکیب دو تیم قرار گرفتند تا تقابل دو برادر هم به جذابیت‌های این بازی اضافه شود.

دقیقه 46: شوت پای چپ مهدی قایدی با واکنش خوب عیلرضا حقیقی تبدیل به کرنر شد.

(گل اول استقلال) دقیقه 53: آرش رضاوند با توپ‌گیری از امیرمهدی جانملکی توپ را به ارسلان مطهری رساند و این بازیکن پس از آنکه در موقعیت تک به تک قرار گرفت توپ را به گل تبدیل کرد.

گل اول استقلال توسط مطهری

دقیقه 56: احمد موسوی از میانه زمین چند قدم پا به توپ حرکت کرد و شوت خطرناکی زد که سیدحسین حسینی با یک شیرجه بلند آن را مهار کرد.

دقیقه 61: پاس رو به عقب قایدی به رضاوند رسید و این بازیکن را در موقعیت گلزنی قرار داد اما تعلل او باعث شد مدافعان نساجی توپ را پس بگیرند.

(گل اول نساجی) دقیقه 68: ایوب کلانتری روی یک ضربه فوق العاده دیدنی از روی ضربه ایستگاهی توپ را به درون دروازه استقلال فرستاد تا یک گل دیدنی در این بازی زده شود.

گل اول نساجی توسط کلانتری

دقیقه 80: ضربه فنی مهدی قایدی با برخورد به مدافع نساجی راهی کرنر شد.

دقیقه 84: مهدی قایدی با یک فرار و پاس رو به عقب توپ را به سجاد شهباززاده رساند و در حالی که دروازه مقابل این بازیکن خالی بود اما ضربه او دقت لازم را نداشت و راهی اوت شد.

دقیقه 88: مهدی قایدی بازیکن مقابل خود را از پیش رو برداشت و وارد محوطه جریمه شد و در جدال با مدافع نساجی روی زمین افتاد و در حالی که اعتقاد به خطای پنالتی داشت داور این صحنه را نایده گرفت.

* برای نیمه دوم چهار دقیقه وقت تلف شده در نظر گرفته شد.

6442