جلالی: علی دایی، گل محمدی و قلعه نویی می‌توانند سرمربی تیم ملی شوند!

جلالی: علی دایی، گل محمدی و قلعه نویی می‌توانند سرمربی تیم ملی شوند!

پایگاه خبری فوتبالی - مجید جلالی دیشب میهمان برنامه فوتبال برتر بود و درباره ماجرای انتخاب سرمربی تیم ملی نظراتش را بیان کرد.

به گزارش فوتبالی، مجید جلالی مربی سابق فوتبال در برنامه فوتبال برتر که البته در دوران اوج کارش هم هیچ وقت سرمربی تیم های ملی نشد به ماجرای معرفی گزینه های ایرانی تیم ملی انتقاد داشت و عقیده داشت که وقتی نامها اینطور مطرح می شوند، یعنی مربی ایرانی هیچ شانسی برای سرمربیگری در تیم ملی ندارد.

جدا از انتقادهای جلالی او در بخشی از حرفهایش گفت:” به نظر من علی دایی، آقای گل محمدی و قلعه نویی می‌توانند در بین مربیان داخلی، سرمربی تیم ملی شوند. به این علت می‌گویم این سه نفر می‌توانند سرمربی تیم ملی شوند، چون قبلاً به آن فکر کرده ام و این سه مهارت فنی لازم را دارند."

جلالی در انتها گفت:” اگر هم یک جایی از من بپرسند از بین این سه نفر، کدام را انتخاب می‌کنم به آن هم فکر کرده ام اما الان نمی‌توانم بگویم. بنابراین اگر کسی تخصص لازمه را داشته باشد، می‌تواند به یک جمع بندی برسد. وقتی تخصص نداشته باشید به سراغ شبکه های واسطه گری می‌روید."

البته جمله پایانی جلالی کمی قابل تامل است چرا که شبکه واسطه گری در فوتبال ایران در رده های باشگاهی بسیار قوی تر از رده های ملی عمل می کند و حضور دارد. دلیل این است که پول بسیار بیشتری در لیگ برتر رد و بدل می شود اما گزینه سرمربیگری تیم ملی یک نفر است و البته اگر قرار بر این باشد که این سرمربی خارجی ایجنت داشته باشد، فوقش یک یا دو ایجنت که ترجیحا می توانند ایرانی هم نباشند، از این انتقال سود ببرند.

البته با توجه به بافت تیم ملی و بازیکنان حال حاضر این نسل فوتبال ایران، کار مربی داخلی می تواند به مراتب سخت تر از مربی خارجی باشد.

۷۷۶۸