انقلاب ژرمنی در فوتبال کره‌جنوبی/ ماشین کره‌ای تحت لیسانس آلمان در جام ملت‌ها!

انقلاب ژرمنی در فوتبال کره‌جنوبی/ ماشین کره‌ای تحت لیسانس آلمان در جام ملت‌ها!

پایگاه خبری فوتبالی- انتخاب یورگن کلینزمن به عنوان سرمربی تیم ملی کره‌جنوبی، آغاز یک تغییر و شروع برنامه‌ای بلند مدت در فوتبال ملی این کشور است.

به گزارش فوتبالی، بعد از کناره‌گیری پائولو بنتو از سرمربیگری کره‌جنوبی، ببرهای آسیایی چند ماهی را در بلاتکلیفی سر کردند اما بالاخره فدراسیون کره از مرد اول نیمکت تیم ملی این کشور رونمایی کرد. کره جنوبی که خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا در سال آینده آماده می‌کند، قرار است با یورگن کلینزمن سرشناس پا به این مسابقات بگذارد. آن‌ها امیدوارند با این سرمربی آلمانی به طلسم ۶۰ ساله قهرمانی در این تورنمنت قاره‌ای پایان دهند.

کلینزمن که تجربه حضور روی نیمکت مانشافت (تیم ملی آلمان) را هم در کارنامه دارد، پس از سال‌ها رفت‌و‌آمد میان فوتبال آمریکای شمالی و آلمان، برای اولین بار کوله بار سفر را به سمت مقصدی آسیایی بسته است. او در شرایطی هدایت ببرهای آسیا را تا پایان سال 2023 پذیرفته که آخرین تجربه سرمربیگری‌اش در فوتبال ملی به ۹ سال قبل باز می‌گردد.

کره‌ای‌ها چندی پیش مایکل مولر آلمانی را که سال‌ها در بخش فنی فدراسیون کره فعالیت کرده را به عنوان تکنیکال دایرکتور (مدیر فنی) برگزیدند. حالا به نظر می‌رسد این تغییر فنی در ساختار مدیریتی فوتبال این کشور شرق آسیایی، آن‌ها را به سمت فوتبال آلمان کشانده و هدایت تیم ملی به دستان هم‌وطن مدیر فنی سپرده شده است.

پیش از کلینزمن هم اولی اشتیلیکه آلمانی برای یک سال روی نیمکت تیم ملی کره نشسته بود که توانست پس از ۵۲ سال، این تیم را به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ برساند. هر چند که در دیدار نهایی مغلوب استرالیا میزبان شد و دستش از جام کوتاه ماند. 

نکته جالب این است که کره در همان دوران حضور اشتیلیکه به ارائه فوتبال آلمانی محکوم شده بود. حالا پس از سال‌هایی که بنتو تیم ملی این کشور را از فوتبال خط کشیده، خارج و خلاقیت را چاشنی نمایش این قدرت شرق آسیا کرده، آن‌ها دوباره با ایده‌های مردی آلمانی به جام ملت‌ها باز می‌گردد.

با مشخص شدن تکلیف نیمکت کره جنوبی، یک مدعی آسیایی دیگر هم نفر اول فنی خود برای قطر 2023 را شناخت.

2509