مورد جالب فینالیست لیگ قهرمانان آسیا/ الهلال از پرسپولیس جلو زد

مورد جالب فینالیست لیگ قهرمانان آسیا/ الهلال از پرسپولیس جلو زد

پایگاه خبری فوتبالی - در ۶ فصل اخیر الهلال بیشترین تعداد حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را داشته است.

به گزارش فوتبالی، دیدار نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب امشب برگزار شد و تیم قدرتمند الهلال که به سختی فولاد ایران را در مرحله قبلی شکست داده بود، موفق شد با نتیجه عجیب ۷ بر صفر الدحیل قطر را شکست دهد و ضمن قهرمانی در منطقه غرب، به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند و منتظر حریفش از منطقه شرق باشد. 

ماجرا وقتی جالب می‌شود که بدانید در ۶ فصل اخیر الهلال بیشترین تعداد حضور در فینال آسیا را به عنوان نماینده غرب آسیا داشته و با ۴ بار حضور در ۶ سال اخیر رکورددار است. 

در آن دو فصلی که الهلال موفق به صعود به فینال نشد، پرسپولیس ایران در فینال حضور داشت و نماینده غرب آسیا بود. از سال ۲۰۱۷ تا کنون پرسپولیس و الهلال فقط توانستند به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یابند. سرخ پوشان ایران در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ تیم اول منطقه غرب شدند و به فینال رفتند ولی هر دو بار شکست خوردند و دستشان به جام نرسید. پرسپولیس در سال ۲۰۱۸ با هدایت برانکو و با سخت ترین شرایط ممکن و در حالی که شاید فقط ۱۱، ۱۲ بازیکن بزرگسال در اختیار داشت، به فینال رسید ولی مغلوب کاشیمای ژاپن شد. تیم برانکو در بازی رفت مقابل حریف ژاپنی با دو گل شکست خوردند و در بازی برگشت در روزی که ورزشگاه آزادی پر از تماشاگر بود، نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل کسب نکرد و نتوانست قهرمان شود.

در سال ۲۰۲۰ بازی‌ها به صورت متمرکز در قطر برگزار شد و پرسپولیس فوق العاده آماده آن روزها با هدایت یحیی گل محمدی بعد از شکست دراماتیک النصر عربستان به فینال رسید و مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی قرار گرفت. بازی که برخلاف دوره‌های قبل به صورت تک بازی و در قطر برگزار شد. پرسپولیس در آن بازی با گل مهدی عبدی پیش افتاد و خیلی‌ها منتظر اولین قهرمانی سرخ‌ها در لیگ قهرمانان آسیا بودند. اما دو پنالتی عجیب و غریب از احمد نوراللهی و مهدی شیری باعث شد تا پرسپولیس ناباورانه قهرمان نشود و دستش از جام قهرمانی کوتاه بماند.