امشب سوپر جام فوتبال امارات در دبی

امشب سوپر جام فوتبال امارات در دبی

پایگاه خبری فوتبالی- قهرمان پانزدهمین دوره مسابقه سوپر جام فوتبال امارات امشب در ورزشگاه آل مکتوم دبی مشخص خواهد شد. 

به گزارش فوتبالی و به نوشته روزنامه "البیان" چاپ امارات، دیدار سوپر جام امارات به قضاوت "سیمون مارسینیاک"، از لهستان که بازی نهایی جام جهانی قطر را سوت زد، بین تیم های العین امارات و الشارجه امارات انجام خواهد شد. این بازی می تواند جدال تفکرهای دو مربی خارجی شاغل از شرق اروپا در فوتبال امارات هم باشد.

" سرگئی ربروف" سرمربی اوکراینی العین و "کازمین اولاریو" سرمربی رومانیایی الشارجه برای موفقیت در این بازی و بالا بردن جام قهرمانی نقشه های زیادی در سر دارند. 

این دو تیم در فصل جاری لیگ امارات هم رقابت نزدیکی با هم دارند. العین که فصل پیش قهرمان لیگ امارات شد هم اکنون با ۳۴ امتیاز در مکان سوم جدول است و الشارجه با ۳۵ امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد.  تیم الشارجه که فصل قبل قهرمان جام "رییس امارات" شد، پیش از این سال ۲۰۱۹ قهرمان سوپر جام شد و سال ۲۰۲۱ مقام دوم این رویداد را کسب کرد. 

در سوی مقابل العین ۳ بار در سال های ۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و۲۰۱۵ مقام قهرمانی را کسب کرده و ۳ بار هم به رتبه دوم بسنده کرده است. تیم های العین و الشارجه از فصل ۲٠٠۹-۲۰۰۸ که لیگ حرفه ای امارات شروع شده است،  تاکنون در مجموع  در ۳۱ بازی با هم روبرو شده اند که ۱۵ برد برای العین، ۶ پیروزی برای الشارجه و ۱۰ تساوی به ثبت رسیده است. در بازی های قبلی، العین ۶۶ گل زده و الشارجه ۴۴ بار دروازه رقیب را بازکرده است. 

در تاریخ سوپر جام امارات، تیم الجزیره با ۵ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم است. این تیم در دوره قبلی با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل شباب الاهلی قهرمانی را جشن گرفت.

مسابقه تیم های العین و الشارجه، امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آل مکتوم (ورزشگاه اختصاصی النصر امارات) شروع خواهد شد. 

۱۹۷۹