تلاش سوریه برای کسب امتیاز میزبانی خانگی/ بعید است!

تلاش سوریه برای کسب امتیاز میزبانی خانگی/ بعید است!

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون فوتبال سوریه هم مثل فدراسیون فوتبال عراق تلاش خود را برای رفع محدودیت در میزبانی بازی های خانگی آغاز کرده است اما هنوز موفق نشده است.

به گزارش فوتبالی و بنابر اعلام فدراسیون فوتبال سوریه، یک هیات مشترک از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به شهر دمشق سفر خواهند کرد تا وضعیت این کشور را برای بررسی میزبانی مسابقات رسمی بررسی کنند.

تیم ملی سوریه 12 سال است به دلیل مسایل امنیتی  نتوانسته بازی های خانگی خود را میزبانی کند و مسابقات خانگی خود را در کشورهای دیگر انجام داده است. آنها پس از جنگ داخلی و ظهور داعش و همچنین گروههای مخالف بشار اسدی، میزبانی همه رقابتها را از دست داد. حالا پس از آرام شدن نسبی فضای سوریه، این کشور به دنبال گرفتن میزبانی ها پس از 12 سال است. اتفاقی که البته بعید به نظر می رسد چرا که هنوز سوریه درگیر جنگ داخلی است و آسمانش از نظر بین المللی ناامن است.

در هر حال فدراسیون فوتبال سوریه تلاش می کند در سفر۳ روزه این هیات به دمشق،  شرایط را برای میزبانی مسابقات خانگی تیم ملی این کشور در رقابتهای انتخابی جام جهانی 2026 هموار کند.

فدراسیون فوتبال عراق هم با میزبانی از رقابتهای جام خلیج فارس و دعوت کردن از اینفانتینو رییس فیفا، سعی کرد تا نشان دهد منطقه امن است تا فیفا و ای اف سی، به این کشور دوباره میزبانی بدهند. اتفاقی که تا این لحظه فعلا نیافتاده است!

1979