عزت اللهی: هنوز حسرت جام جهانی را می‌خورم

عزت اللهی: هنوز حسرت جام جهانی را می‌خورم

پایگاه خبری فوتبالی- هافبک تیم ملی رقابت در این دوره جام ملت‌ها را سخت توصیف کرد.

به گزارش فوتبالی، سعید عزت اللهی هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان در گفگتگو با سایت فدراسیون فوتبال از آخرین وضعیت خودش و شرایط تیم ملی برای جام ملت‌ها صحبت کرد. مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید:

سعید از آخرین وضعیت خودت به ما بگو.سال جدید میلادی را هم با گلزنی آغاز کردی.

خب خدا را شکر این اتفاق رخ داد. پس از یک تعطیلی طولانی مدتی که لیگ دانمارک نسبت به لیگ‌های دیگر دارد یک اردوی حدود دو ماهه در ترکیه بین دو نیم فصل داشتیم و کارمان را آغاز کردیم. در حال حاضر چون در صدر قرار داریم، تک تک مسابقات برای ما حکم فینال را دارد. در این بازی هم خوب بودیم و خوشحالم سال نو میلادی را با گلزنی آغاز کردم.

درباره شادی گلت صحبت کن. از نظر خیلی‌ها به شادی گل هالند یا رشفورد شباهت داشت.

آن صحنه که موقعیت گل پیش آمد کمتر کسی شاید فکر می‌کرد من سر توپ بزنم. وقتی این کار را انجام دادم مدافع حریف دیگر جلویم نبود. این صحنه برایم جذاب بود و سعی کردم با شادی گلم نشان بدهم چه تصمیم خلاقانه ای گرفته ام. پس از این اتفاق، خودم خیلی خوشحال شدم و شادی گلم هم یک شباهت‌هایی به گل رشفورد داشت. وقتی نشستم خیلی‌ها فکر کردند شادی گل هالند را انجام داده‌ام اما واقعیت این است اینطور نیست. چون من اکثر اوقاقت فراغتم را پلی استیشن بازی می‌کنم و شادی گلم را از بازی فیفا یاد گرفته بودم و دوست داشتم آن را انجام بدهم.

شرایط خودت در وایله چطور است؟

من دیر به تیم اضافه شدم اما خوشحالم روند خوبی داریم. امیدوارم این تیم به بالاترین سطح برگردد. من یک سال دیگر با ویل بولدکلوب قرارداد دارم و پیشنهاد تمدید هم داشته ام. فعلا تصمیم گیری نکرده ام. احتمال دارد صبر کنم تا ببینم نتایج مسابقات چه می شود و در تابستان برای ادامه همکاری تصمیم گیری کنم. در واقع ترجیح خودم این است که فعلا صبر کنم.

حدود سه ماه از جام جهانی گذشته اما اشک‌های تو به خاطر عدم صعود در ذهن همه نقش بست. آن لحظه چه حسی داشتی؟ 

هنوز که هنوز است سخت است برایم درباره جام جهانی صحبت کنم. وقتی به تیم ملی و زحماتی که برای آن تیم کشیده شد، تلاش بازیکنان و کادر فنی و فدراسیون و عوامل همراه نگاه می کنم حسرت می‌خورم. اشک‌های آن شب من بغض و گریه هایم در چند سال فوتبال حرفه ای بود. در آن لحظه از خود بیخود شده بودم و همه سختی های این سال ها جلوی چشمم بود. حق تیم ملی صعود بود. متاسفانه این اتفاق رخ نداد. همه امید داریم و انسان به امید زنده است. باید از نتایج درس بگیریم و در دوره بعدی از مرحله گروهی صعود کنیم. باید از همین الان شخصیت تیمی و پتانسیلی که داریم را به کار بگیریم. از ته دل دوست داشتم صعود کنیم و این هم به خاطر مردم کشورم بود. مردم عزیزی که به رغم همه مشکلاتی که داشتند از تیم ملی حمایت کرده اند. کوچکترین حق این عزیزان صعود ما بود که شرمنده شان شدیم. از همین جا قول می‌دهم تیم ملی پرقدرت تر شروع می‌کند تا به مردم ادای دین کنیم.

سرمربی جدید تیم ملی به زودی انتخاب می شود.در این باره چه نظری داری؟

من به عنوان بازیکن در جایگاهی نیستم که برای تیم ملی تعیین تکلیف کنم. بدون شک افرادی که در این باره تصمیم می گیرند دلسوزانه و با بررسی همه جوانب روند را پیش می برند. برای تیم ملی باید بهترین تصمیم گرفته شود .این نسل حرف های زیادی برای گفتن دارد. من به عنوان یک بازیکن و یک سرباز با افتخار در خدمت تیم ملی هستم. در این سال ها بحث همدلی و تیم بودن در تیم ملی بوده است. در مجموع امیدوارم با توجه به زمان اندکی که در پیش داریم تیم ملی به بهترین شکل آماده حضور در مسابقات شود. همه حریفان ما قدرتمند و بزرگ هستند. کار ما در جام ملت ها سخت است اما چیزی نیست که بچه های تیم ملی با کمک مسئولین و پشتوانه مردم نتواننند انجام دهند.

6442